Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Youtube Ads

Få vist dine annoncer på YouTube
YouTube-annoncering
Kom i gang med YouTube-annoncering

På YouTube har du mulighed for, at annoncere mod tjenestens mange brugere. Faktisk er YouTube verdens 2. største søgemaskine – kun overgået af Google (der jo sådan set ejer YouTube). Så du har derfor god mulighed for at ramme din målgruppe. 

Kigger du på platformens store brugertal, den stigende efterspørgsel af videoindhold og de markedsføringsmæssige fordele platformen, så er YouTube fyldt med lavthængende, plukkemodne frugter både organisk og betalt. 

Det er bare med at komme i gang med video-annoncering.

Virksomheder, der stoler på vores service

Kom i gang med YouTube-annoncering

YouTube-annoncering består udelukkende af video-annoncer og sættes op i Google Ads. Annoncering på YouTube er effektivt, da du kun betaler for dem, der ser og/eller klikker på din video. Desuden kan du se præcis, hvor mange der ser dine video og hvor meget de ser af videoerne.

Nedenfor kan du læse mere om YouTube annoncering og fordelene ved denne annonceringsform.

Hos Become er vi Google Premier Partnere og certificeret i videoannoncering på YouTube. Vi kan via vores ekspertise inden for annoncering på YouTube hjælpe dig med at komme godt i gang med at annoncere på YouTube.

Om annoncering på YouTube

Du kender det sikkert selv. Når du bevæger dig rundt på YouTube og vil se en video, kommer der en reklame frem, som du oftest kan klikke væk fra efter 5 sekunder. Nogle gange er den så god, at du lige ser lidt mere. 

Den slags reklame er en YouTube-annonce.

YouTube-annoncering handler i bund og grund om at vise den rigtige video til de rigtige mennesker på det rigtige tidspunkt. 

Målretningen af din video på YouTube kan foregå på tre måder:

  1. Placeringen bestemmer: Du kan vise dine videoannoncer foran videoer, der omhandler et specifikt emne – uagtet, hvem der ser videoen

  2. Målgruppen afgør: Du kan vise dine videoannoncer til en specifik målgruppe – uagtet hvilken video, annoncen ligger foran

  3. Remarketing: Du kan vise dine videoannoncer til personer, der tidligere har besøgt din hjemmeside eller interageret med dig. 


Fordelene ved YouTube-annoncer

Fordelene ved videoannoncer på YouTube er mange.

  • Du betaler først når folk har set minimum 30 sekunder af din video (er videoen kortere, betaler du, når den er set til ende)
  • Du ved præcis, hvor mange der ser din video, samt hvor meget de har set

  • Du kan målrette din annoncering meget præcist – enten baseret på placering, målgruppe eller remarketing

  • Brugerne er “tvunget” til at se de første 5 sekunder af din video = gratis eksponering


Læs også gerne vores bloginglæg om YouTube SEO.

VI ER NØRDER I ORDETS BEDSTE FORSTAND 

Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Hos Become er vi en stor gruppe specialister, der hver især er nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing.

Vi har ingen standardløsninger, men omsætter digitale strategier til resultater ved at sætte os ind i kundens forretning og visioner. På den måde kan vi skræddersy netop den hjælp, du har brug for. 

Fortæl os om din organisation, dine mål og behov – så sammensætter vi det helt rigtige team af specialister til dig.

Skal vi hjælpe dig?

Hos Become vil vi hellere end gerne hjælpe dig med YouTube-annoncering eller andre aspekter af din markedsføring. 

Kontakt os for en uforpligtende snak. 

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner