Bliv synlig for brugerne på X
På verdensplan har X, der førhen hed Twitter, mere end 500 mio. brugere. I Danmark er brugertallet 350.000, hvoraf ca. 70.000 er aktive hver dag, fortæller tal fra 2019.
X er altså ikke den største platform vi har, og brugerne består i høj grad af journalister, kommunikationsfolk, politikere og nyhedsinterresserede generelt. Derudover er der en del bloggere, fodboldentusiaster, humorister, kreative folk og dem, der bare gerne vil brokke sig.
På X finder du fællesskaber og møder dem, du er enige og uenige med. Derfor er diskussioner og skænderier på X meget almindelige. Især når emnerne omhandler politik, feminisme, sport og kultur. Vi ser dog at lixtallet på X er en del højere end på de andre sociale medier, hvilket nogen mener, er et udtryk for mere velovervejede og givende diskussioner og tråde.
Et post på X består af korte tekster på max 280 tegn, men det er også muligt at skrive længere posts på op til 25.000 tegn med X premium. På X kan man følge hinanden, gå i dialog, like og reposte altså dele andres post til sine egne følgere.
Man behøver altså ikke være aktiv på X for at følge med. Faktisk gælder det over halvdelen af brugerne, der alene bruger X til at følge med i dagsordener og mennesker, som de interesserer sig for. De poster ikke noget selv. X er på den måde en god platform til at holde sig opdateret på nyheder og trends.
Muligheder for annoncering på X
Annoncer på X fungerer som annoncerede posts, der indgår som almindelige posts i brugernes feed – blot markerede som annoncer. Udover tekst kan du bruge kreative elementer som video, GIF’er og konkurrencer.
Din X-annonce leder brugeren direkte til din hjemmeside eller landingsside, men den kan også lede brugeren til at følge dig, da annoncen altid har din brugerprofil som afsender. Som på andre platforme får du som annoncør mulighed for selv at segmentere din målgruppe og tracke på dine resultater.
Annoncering på X kræver altså en særlig indsats fra dig. Både fordi du gerne skal have en aktiv brugerprofil, men også fordi annonceformaterne ikke minder om dem på Facebook, Instagram og LinkedIn. Det betyder, at du skal gøre op med dig selv, om du har ressourcer til at lave skræddersyet indhold – samt om det giver mening for dit brand.
Fordele ved at bruge X Ads
Det er muligt at opbygge en god følgerskare, der kan like og reposte dine budskaber, hvis du er god til at gå i dialog og dele relevante posts. Ved at bruge de rigtige hashtags og være aktiv på de rigtige tidspunker kan du opnå yderligere eksponering. Desuden kan din tilstedeværelse på X være gavnlig for din SEO.
Hvis din målgruppe er til stede på X, eksempelvis journalister, politikere, meningsdannere eller fodboldfans – så kan du generelt nå dem relativt billigere. Som tidligere nævnt skal du være klar over, at du generelt ikke kommer til at ramme særligt bredt med din annoncering på X, men til gengæld er annoncepriserne generelt lavere end på andre platforme.
Rapportering af resultater
Hos Become går vi meget op i, at resultater skal være overskuelige og synlige for kunden. Derfor laver vi løbende rapporteringer, hvor vi præsenterer data og snakker om resultaterne.
Vi laver altid customized rapporter, så vi kan følge med i præcis det, som I gerne vil have. Det kunne eksempelvis være jeres rækkevidde hver måned, hvor mange besøgende I har på jeres hjemmeside, videovisninger eller salg på hjemmesiden på baggrund af jeres annoncer fra X.
Det kan vi hjælpe med
Det er ikke vigtigt om du er helt ny på X eller allerede poster der ud af. Vi hjælper dig på det niveau, du er. Det er i vores bedste interesse at finde det annonceringsniveau, der giver mest mening for dig.
Vi hjælper med alt fra opsætning af annoncer til løbende optimering og overvågning af kampagner. Det kan være du allerede har noget eksisterende materiale, vi kan tage udgangspunkt i? Ellers hjælper vi med at bygge noget godt op fra bunden.
Et samarbejde med Become
I Become er vi specialister i annoncering på sociale medier. Vi hjælper dig med at skræddersy en strategi, der passer til dig og din virksomehed. Du bliver tilknyttet en eller flere specialister, der arbejder målrettet efter at opnå dine ønsker og mål.
Det er dig, der lægger budgettet – vi får det optimale ud af dine annoncekroner. Det hele foregår med løbende dialog, sparring og rapportering, så du trygt kan følge med i forløbet.
Du er velkommen til at sende os en besked eller ringe til os, hvis du har spørgsmål til X eller lyst til en uforpligtende snak om digital markedsføring.