Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Søgeordsanalyse

Få styr på dine søgeord
Søgeordsanalyse
Hvordan bliver du fundet?

Jo mere af Googles forside du “ejer”, desto større er sandsynligheden for at besøgende klikker sig ind til dit sit. Derfor er en god idé at arbjede med søgemaskineoptimering (SEO) i din samlede markedsføring.

En strategisk SEO-indsats starter med en søgeordsanalyse. 

En søgeordsanalyse er en omfattende analyse, hvor vi finder alle de ord eller sætninger, som folk søger efter i søgemaskinerne, når de leder efter dig, git produkt eller din ydelse.

Hos Become er vi specialister i SEO og hjælper gerne med søgeordsanalyser.

Virksomheder, der stoler på vores service

Det er altid en strategisk fordel at have en god placering i Googles søgeresultater. Det gælder både med annoncer gennem Googles Ads, men i den grad også i de organiske søgeresultater og med din firmaprofil på Google Business Profile.

Lad os hjælpe dig med at lægge planen for, hvordan du indtager førstepladsen. Er målet, at din virksomhed bliver fundet? At du fremhæver et produkt? Er det kun ved lokale søgninger i Skagen eller Tyskland, at du vil findes? Alt dette er noget, vi snakker om i forbindelse med en strategisk søgeordsanalyse.

 

Hvad er en søgeordsanalyse?

En søgeordsanalyse går ud på, at vi finder ud af, hvilke søgeord der er relevante for din hjemmeside at blive fundet på. Vi gør også en dyd ud af at finde nye søgeord, du ikke allerede bliver fundet på, der er relevante for dine produkter og ydelser.

Når man laver en søgning på en søgemaskine såsom Google eller Bing, dukker der flere resultater op i SERP’en (Search Engine Result Page). Søgeresultatlisten i Google er udvalgt baseret på over 200 forskellige faktorer. Søgemaskinen benytter de mange parametre til at lave en vurdering af, hvilke resultater, der skal ligge hvor i SERP’en. Derfor er det vigtigt i forhold til SEO, at indholdet på dine landingssider indeholder relevante søgeord, så dine sider er med i buddet om at dukke op ved en søgning i Google eller Bing. 

Becomes tilgang til søgeordsanalyse

Hos Become starter vi typisk med at bruge flere tekniske SEO-redskaber såsom Ahrefs, Google Search Console og Semrush. Her har vi rig mulighed for at analysere, hvilke søgeord, som din hjemmeside bliver fundet på, hvad dine konkurrenter bliver fundet på og andre relevante søgeord.

Vi går også mere i dybden med et værktøj som Accuranker, hvor vi helt konkret kan analyse, hvordan din hjemmeside rangerer på specifikke søgeord. Her vil du så også kunne sammenligne med, hvordan din hjemmeside rangerer på specifikke søgeord i forhold til dine konkurrenter.

Når vi har fundet en lang række relevante søgeord eller søgedata frem, beder vi dig om at udvælge og prioritere de søgeord, der har relevans for din virksomhed. Det gør vi for, at vi kan være sikre på, at vi fra start kan fokusere på det helt rigtige.

Hvorfor bruge energi på at lave søgeordsanalyser?

For vores specialister hos Become giver det os et overblik over de muligheder der er, så vi har noget konkret, som vi kan fokusere vores SEO-indsats på. Vi lærer dig at kende – gennem relevante og potentielle søgeord, samt dine konkurrenters søgeord. 

Helt lavpraktisk kan vi derefter udarbejde en strategisk plan for, hvordan vi skal fokusere vores indsats. Uanset om der er tale om optimering af en gammel hjemmeside, arbejde med en ny hjemmeside eller mere fokuserede Google Annoncer – så kan vi sørge for at det grundlæggende for de gode placeringer i Google, Bing eller andre søgemaskiner er på plads.

Derfor skal du vælge Become som SEO bureau

I Become er vi specialister i digital markedsføring. Samarbejder du med os, bliver du tilknyttet en eller flere specialister, der arbejder målrettet efter at opnå dine ønsker og mål. 

Det hele foregår med løbende dialog, sparring og rapportering, så du trygt kan følge med i forløbet.

Vil du prøve kræfter med søgeordsanalyse, SEO eller Google Ads? Du er altid velkommen til at sende os en besked eller ringe til os, hvis du har spørgsmål. Vi tager også gerne et gratis og uforpligtende møde med mig.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner