Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Søgeannoncering

Få flere besøgende med søgeannoncering
Søgeannoncering
Bliv fundet af dem, der søger

Søgeannoncering hjælper dig med at få flere besøgende – og flere kunder. Det gælder uanset om du har en webshop eller en simpel hjemmeside. Hos Become er vi eksperter i Google Ads, hvor vi hjælper små og store virksomheder med at nå ud til de brugere, der søger efter dem.

Vi sørger for, at du får den mest effektive målretning og løbende optimering på dine annoncer, samt placeringer. Det handler om, at I får mest muligt ud af jeres annoncebudget.

Virksomheder, der stoler på vores service

Kom i gang med Google Ads 

Hos Become hjælper vi dig med at komme godt i gang med din annoncering på Google Ads. Vi hjælper med at opsætte din Google Ads-konto, dine kampagner og din målretning efter “best practice” og sikrer dig, at du kommer godt fra start med din annoncering. I din annonceringsstrategi anbefaler vi du bruger Google Analytics til at måle og rapportere på din markedsføring.

Vi laver søgeordsanalyser ud fra dine produkter, dine konkurrenter og din hjemmeside, ved hjælp af en række søgeordsværktøjer. Alt dette i et tæt samarbejde med dig, så vi udnytter din ekspertise og viden på markedet om netop din målgruppe, og vores ekspertise indenfor online annoncering, Google Ads-opsætning og målretning.

Opstart af Google Ads indebærer

  • Oprettelse og opsætning af Google Ads-konto
  • Søgeordsanalyse (bl.a. baseret på hjemmesiden, konkurrenter samt div. søgeordsværktøjer)
  • Dialog om målsætning, målgruppe, budget, budskab, mv.
  • Opsætning af Google Ads-kampagner og -annoncegrupper på søgenetværket (inkl. annoncetekster og søgeord)
  • Oprettelse af annonceudvidelser (så annoncen fylder så meget som muligt)
  • Splittesting af annoncetekster, så vi kommer ud med budskaberne på den bedst mulige måde

 Hvad er søgeannoncer på Google Ads?

Google Ads er et digitalt annonceringsværktøj, der giver dig mulighed for at vise dine annoncer for din målgruppe, når de søger på Google efter dit produkt eller din ydelse. 

Google Ads er en måde, hvorpå du kan sende betalt trafik ind til din side – alt efter hvilke nøje udvalgte søgeord, som folk ‘googler’. Du har altså mulighed for at betale dig til gode placeringer på Google overfor kunder, der har et behov, som du kan opfylde.

Vi hjælper dig med at få sat dine kampagner godt op og sørger løbende for, at du får vist de rette annoncer på de rette tidspunkter og på de bedst mulige placeringer – og til den bedst mulige pris.


Hvordan arbejder et Google Ads bureau som Become med Google Ads?

Se figuren nedenfor og læs om vores metode til at give vores kunder mest kvalitet for pengene. Du er velkommen til at sende en besked, hvis du har spørgsmål eller ringe til os.

Hvad er Google Ads (også kendt som Google annoncer), og hvordan fungerer disse?

Hvert sekund udføres der omkring 2,3 millioner søgninger på Google. Størstedelen af ​​sider med søgeresultater, også kendt som SERPs, indeholder annoncer i form af Google Ads. Disse annoncer bliver betalt af virksomheder. Google-annoncerne er en fremragende måde at føre relevant og kvalificeret trafik til en hjemmeside. Alt dette er muligt på grund af søgealgoritmer, som spiller sammen med menneskers søgninger efter produkter eller tjenester, som virksomheder tilbyder.

Hvad er Google-annoncer?

Google tilbyder annoncer, der vises i søgeresultaterne i deres søgemaskine ved hjælp af Google Ads, samt annoncer, som vises på andre websteder gennem Displaynetværket.

Der er to sektioner af betalte Google-annoncer, en over de “naturlige”, (som også er kendt som de organiske links) og en nederst på resultatsiden. De organiske placeringer kan opnås gennem SEO.

Her kan du lære, hvad Google Ads er, hvordan Google Ads fungerer, og hvorfor du bør investere i Google-annoncering.

Google Ads

De sponsorerede resultater eller annoncerne fra Google Ads mærkes med et “Annonce”-mærke. Resultaterne, der vises under annoncerne, kaldes organiske resultater.

Google tilbyder også såkaldte display-annoncer, der vises på Google Displaynetværket. Displaynetværket er en betydelig samling af eksterne tredjepartswebsteder, der har samarbejdet med Google. Disse tredjepartswebsteder har på den måde accepteret at vise Google-annoncer. 



Hvorfor vises Google reklamer?

En Google Ads auktion er fokuseret på nøgleord, som annoncørerne vælger. Ofte anvendes gerne en liste med nøgleord, der skal målrettes til, og som er relevante for deres forretningstilbud. 

Her er det en kunst at vælge de ord, som folk sandsynligvis bruger, når de søger efter produkter og ydelser. 

En annoncør byder på disse søgeord og baserer hvert bud på, hvor meget de er villige til at betale for en Google-brugers klik på deres annonce. Dette bud bliver således kombineret med et kvalitetsresultat. Dette kvalitetsresultat tildeles af Google. Det er baseret på kvaliteten af den annonce, som foreslås ud fra en række variable. På denne måde bestemmer Googles algoritme, hvad for nogle Google-annoncer der vises i SERP. Når de enkelte brugere klikker på annoncerne, betaler annoncøren en pris på baggrund af den strategi, som er valgt. Det kan være en pris pr. klik (CPC), der beregnes i forhold til en konkret formel, kaldet Google Ads CPC-formlen. Det er på den måde her, at udtrykket Pay-Per-Click (PPC) stammer fra.

pay-per-click ads on Google: sellers only pay when shoppers click on ads (regardless of whether or not the item sells).

Hvordan fungerer Google Ads auktionen

Google Ads er baseret på et omfattende og kompliceret auktionssystem, som finder sted hver gang en Google bruger udfører en søgning via søgemaskinen. På den måde kan der blive vist de annoncer som annoncørerne tilrettelægger til brugerne af platformen.

For at “vinde” auktionerne og få vist en Google-annonce for relevante søgeord, optimeres der på kvalitetsresultatet, samt budbeløbet. Denne fremgangsmåde er med til at sikre den annonceplacering, som bliver udfaldet. Fremgangsmåden for god optimering er at kombinere variablene kvalitetsresultat sammen med budbeløbet. De fremhævede faktorer herunder påvirker dit kvalitetsresultat betydeligt:

  • Relevansen af ​​den enkelte annonce for søgeforespørgslen
  • Relevansen af ​det enkelte ​søgeord for din annoncegruppe
  • Relevansen af ​​din annonce i forhold til destinationsside
  • Den historiske klikfrekvens (CTR) for annoncen og dennes annoncegruppe
  • Det samlede historiske resultat for Google Ads kontoen


Som Google Ads bureau arbejder vi aktivt med quality score(kvalitetsresultat) for at sikre, at dine annoncer bliver vist på de bedste placeringer. Det aktive arbejde med quality score sikrer ikke kun placeringerne for dine annoncer, men kan også sænke klikpriserne for dine annoncer. Gennem dette aktive arbejde med den samlede kvalitet af annoncerne, kan vi skalere forretningen.

Vi er certificerede Google Premier Partnere til gavn for dig. Med vores direkte kontakter til Google kan vi fremskynde løsninger og trække på Googles ressourcer, når du for eksempel går ind på et nyt marked.

ANNONCER PÅ GOOGLE: OPTIMERING AF GOOGLE ADS

Først og fremmest er det vigtigt at forstå, at Google Ads ikke er en engangsopsætning, hvorefter det hele bare kører på skinner – det hele kører, men det kører som oftest af skinnerne, hvis ikke man hele tiden optimerer ud fra den data, man får ind.

Vi sørger for, at du hele tiden bliver fundet på de rigtige søgeord, byder således, at du får de mest lønsomme placeringer og hjælper dig med at få så højt et kvalitetsresultat som muligt – kvalitetsresultatet er Googles vurdering af din relevans i forhold til det enkelte søgeord.

Desto større relevans Google vurderer du har, desto bedre placeringer og billige klikpriser får du.

Det er altså yderst vigtigt, at du hele tiden optimerer ud fra den data, Google Ads indsamler til dig for at sikre, at du vises på de korrekte tidspunkter, på de bedste placeringer og til den mest lønsomme pris.

Optimering – Google Ads indebærer

  • Løbende optimeringer
  • Søgeordsoptimering (tilføjelse af søgeord der performer og ekskludering af negative søgeord)
  • Splittesting mellem annoncer (evt. oprettelse af annoncetekster der matcher kampagner, tilbud eller andet tidsbestemt)
  • Løbende budjusteringer
  • Løbende arbejde med at skaffe bedre kvalitetsresultater
  • Løbende arbejde med præcision af målretning (tid, sted og placering)
  • Månedlig rapport
  • Løbende overvågning

Søgenetværkets muligheder

Search-kampagne: Den hyppigste brugte annonceringsform i Google Ads. Her kan du byde ind på specifikke søgeord og derved være synlig med dit budskab, når brugerne laver relevante søgninger i Google.

RLSA-kampagne (Remarketing Lists for Search Ads): Giver mulighed for at målrette annoncetekster/bud særligt mod tidligere besøgende af siden.

DSA-kampagne (Dynamic Search Ads): Er en dynamisk kampagne, som er god, hvis man har stor udskiftning i sit produktsortiment (eksempelvis på en tilbuds-landingside).

Shoppingkampagne: Også kaldet “billedannoncer” – her bliver dine produkter vist visuelt, når en kunde søger efter det på Google.

AdWords-annonce



Derfor skal Become være dit Google Ads bureau

I Become er vi specialister i markedsføring. Vi hjælper dig med at skræddersy en strategi, der passer til dig og din organisation – og med at føre den ud i livet. 

Du bliver tilknyttet en eller flere specialister, der arbejder målrettet efter at opnå dine ønsker og mål. Det er dig, der lægger budgettet – vi får det optimale ud af dine annoncekroner. Det hele foregår med løbende dialog, sparring og rapportering, så du trygt kan følge med i forløbet.

Du er velkommen til at sende os en besked eller ringe til os, hvis du har spørgsmål.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner