Vi har alle prøvet at søge på Google efter et produkt og finde en hjemmeside, der ser ud til at have produktet. Vi klikker ind på siden – og så tager den en evighed om at siden loader, menuen driller eller der er andre fejl, så man ikke kan gennemføre en ordre. Til sidst giver man op og finder et tilsvarende produkt på et andet website.
Den slags tekniske fejl kan være katastrofale for din virksomhed, da de kan risikere at sende størstedelen af dine potentielle kunder over til konkurrenten i stedet for.
Vores SEO-specialister kan hjælpe dig med at løse den slags udfordringer, så du har god performance fra Google-søgning til salg.
Hvad mener vi med teknisk SEO?
Teknisk SEO er meget af det “usynlige” arbejde, der ligger bag en god hjemmeside. Teknisk SEO danner sammen med det skriftlige aspekt den fulde SEO-løsning.
Selv godt skriftligt indhold, den bedste kundeservice og konkurrencedygtige priser er ikke altid nok. Hjemmesiden kan blive vurderet ringe, hvis den ikke lever op til de forventede tekniske standarder.
Især hastigheden for at loade en hjemmeside er blevet utroligt vigtig, da flere søgemaskiner er begyndt at rangere hjemmesider efter, hvor hurtige de er til at indlæse. Når en side indlæses koster det strøm og derfor er der en idé i, at en side ikke fylder for meget, da det på den måde er strømbesparende for Google, der crawler og besøger milliarder undersider om dagen.
Det konstant stigende brug af smartphones og mobiler til at søge og shoppe online, gør også at det tekniske på hjemmesiden skal spille. Der er nemlig stor forskel på, hvad en smartphone og en pc kan trække – og hvad der ser godt ud.
Tekniske fejl, der påvirker SEO
Teknisk SEO dækker over mange ting, der skal få din hjemmeside til at spille fejlfrit. Vi har samlet flere eksempler på tekniske fejl, der kan skabe problemer for din hjemmeside:
- Er der en dårlig og uoverskuelig struktur/taksonomi på hjemmesiden?
- Er hjemmesiden tung og langsom at loade?
- Er der meget unødvendig kode, der skaber problemer – typisk Javascript eller CSS?
- Er der sider, som ikke virker – fejl 404?
- Er der ikke nogen metabeskrivelse eller titel for siden – eller er de eksisterende ikke specifikke og relevante nok?
- Udnytter du ikke dit crawl-budget – og har du ikke indsendt et sitemap til Google?
- Er der duplikerede sider, hvor der ikke er lavet et canonical-tag? Altså har søgemaskinen ikke fået fortalt, hvilken af siderne er den rigtige?
- Er der hreflang-fejl? Typisk betyder det, at det ikke er indikeret i koden, hvilken side brugeren skal peges hen på – afhængig af det sprog, som deres internetbrowser er indstillet til?
Becomes tilgang til teknisk SEO
Hos Become har vi flere metoder og redskaber til at finde ud af, hvor de tekniske problemer opstår på din hjemmeside – og hvad der skal gøres for at finde de bedste løsninger.
Vi starter typisk med at bruge Google’s Pagespeed Insight eller Google Lighthouse. Her kan vi se de problemer, som Google selv opfanger. Herefter går vi videre med programmer som eksempelvis Screaming Frog, Ahrefs eller Semrush, hvor vi kan se på de konkrete områder, hvor der er hængepartier.
Alle programmerne har hver deres styrke og ved at bruge flere af dem, kan vi danne os et ordentligt overblik og få lagt en god plan for, hvordan vi bedst løser problemerne. Vi arbejder altid på at give dig den bedste hjælp til at din SEO.
Derfor skal Become være dit SEO bureau
I Become er vi specialister i markedsføring. Samarbejder du med os, bliver du tilknyttet en eller flere specialister, der arbejder målrettet efter at opnå dine ønsker og mål. Det hele foregår med løbende dialog, sparring og rapportering, så du trygt kan følge med i forløbet.
Vil du prøve kræfter med søgeordsanalyse, SEO eller Google Ads? Du er altid velkommen til at sende os en besked eller ringe til os, hvis du har spørgsmål. Vi tager også gerne et gratis og uforpligtende møde.