Vær til stede, når der søges på Google & Bing
Med søgemaskineoptimering (SEO) sikrer du, at dit site er fintunet til organisk Google, såvel som Google Ads. Med SEO er hjemmesiden optimeret til Googles ranking faktorer og retningslinjer, hvilket er med til at sikre en god brugeroplevelse når de sender besøgende ind til dit site fra søgemaskinerne.
Når din målgruppe søger efter dit brand eller produkt i søgemaskiner som Google og Bing, er SEO med til at sikre, at din hjemmeside fremstår godt overfor din målgruppe. Det gør vi bl.a. via tilpassede budskaber, der giver mening for din målgruppe, dynamiske landingssider, samt en forbedret loadhastighed. Become er ikke bare et SEO bureau, men et full-service digitalt marketing bureau, og vores ønske i et samarbejde er derfor, at hele dit udtryk til omverdenen er i orden og gennemtænkt.
Desto mere synlig din virksomhed eller dit produkt er, desto bedre er du stillet i kampen om kunderne. Kvaliteten af jeres kommunikation er med til at sikre salget af produkter og ydelser, så derfor giver det mening at lave velovervejede budskaber.
Derfor skal du have fokus på søgemaskineoptimering (SEO) i din samlede markedsføring
Sandsynligheden for en øget omsætning bliver ganske enkelt større, når din virksomhed har en tydelig tilstedeværelse på Google. SEO betyder at der foretages en indsats på de konkrete variable, som øger din placering i søgemaskinerne herunder Google. Denne indsats medfører, at din hjemmeside får bedre placeringer i søgeresultatsiden (SERP), hvilket øger din synlighed, som giver flere kliks.
Lad os hjælpe dig med at lægge planen og eksekvere den. Er målet at din virksomhed bliver fundet? Er det kun ved lokale søgninger, eller vil du findes i Tyskland? Alt dette er noget, vi sammen kan se på.
Få et SEO bureau til at hjælpe
Vores tilgang til søgemaskineoptimering (SEO) er at skabe værdi for vores kunder, gennem forskellige SEO-indsatser. Vores løsning skal bidrage til, at din hjemmeside øger sit antal af visninger og kliks i Google. Det fører til flere besøgende, leads, salg, opkald og opskrivninger til events eller nyhedsbreve.
Med vores SEO-produkter kan du overlade arbejdet med søgemaskineoptimering til os. Du vil få den rette rådgivning, som gør en forskel for din virksomhed, som vil skabe positive resultater. Vores abonnement-løsninger frigiver din tid, så du kan fokusere på de mere unikke og kreative faktorer for din forretning. Vi er specialister inden for digital markedsføring. Du får derfor Become som sparringspartner for din markedsføringsmæssige situation, hvor du kan trække på vores specialistviden.
Der er konkurrence på at opnå gode placeringer på de forskellige søgeord. Derfor er SEO en vedvarende proces, som er en god investering at vedligeholde.
Become kan hjælpe med SEO-tiltag og -rådgivning til din markedsføring
- Søgeordsanalyse
- Teknisk analyse og optimering
- Content marketing
- Rapportering
- Rådgivning til SEO-arbejde
- Digital PR: Linkbuilding
Hvorfor er SEO vigtigt som led i din samlede markedsføring?
SEO er en disciplin, som har til formål, at give din virksomhed mere trafik fra søgemaskinerne på baggrund af en bedre placering i SERP. 55% af alle klik går til de tre første resultater i SERP, hvor 97% aldrig klikker sig videre til side to. Derfor er der meget værdi i at ligge på side ét og gerne top tre i SERP.
Når mennesker søger på Google, er det ofte for at finde svar på konkrete spørgsmål eller finde den rigtige leverandør til et produkt. Du har muligheden for at ramme dine potentielle kunder tidligt i købsprocessen. Udnyt muligheden for at øge dine kunders tillid, ved at give dem information af høj kvalitet gennem søgemaskineoptimeret indhold.
De kunder som ved, hvad de skal have, og er klar til at købe, forsøger at finde en leverandør via en søgning. Der ligger derfor en betydelig konkurrencemæssig fordel i, at have en god placering i SERP i forbindelse med de kunder, som befinder sig langt i købsprocessen.
Google har udviklet en algoritme, hvis mål er at levere et godt resultat for deres brugere. Derfor arbejder Google meget med at tyde brugernes intentioner med deres søgninger. Hvis en bruger søger efter svar på et problem, så vil SERP finde artikler, som måske kan besvare spørgsmålet. Når der søges efter produkter eller ydelser, vil Google tyde dette og komme med bud på forskellige leverandører af produkterne. Som virksomhed kan man drage fordel af dette, ved at have en søgemaskineoptimeret hjemmeside, blog eller webshop.
Hvad gør du når dine kunder har en AdBlocker installeret og dine betalte annoncer forsvinder som dug fra solen? Så sørger du for at have implementeret en SEO-indsats, da Adblockere ikke filtrerer de organiske søgeresultater fra. SEO er på den måde en sikkerhed for, at du altid kan kommunikere til din målgruppe og fange deres opmærksomhed på Google, Bing, Duckduckgo, og andre søgemaskiner.
Læs også YouTube SEO
Hvordan arbejder et SEO bureau som Become med SEO?
Der er mange måder, hvorpå en virksomhed kan arbejde med SEO. Hos Become interesserer vi os for en fremtidssikret og længerevarende SEO-indsats. Vi lægger derfor vægt på et tæt samarbejde med vores kunder, der tager udgangspunkt i de væsentligste faktorer for rangering. Der er over 200 faktorer for rangering på Google, så der er mange muligheder og måder hvorpå du kan opnå en topplacering.
Når Become arbejder med SEO, fokuserer vi faktisk på tre hovedkategorier for at styrke organisk trafik og evt. annoncetrafik:
- De indholdsmæssige aspekter ved hjemmesiden
- De tekniske aspekter ved hjemmesiden
- Hjemmesidens autoritet
Inden for ovenstående kategorier ses der en lang række underliggende variable der afgør, hvor et resultat lander i SERP. Kategorierne besidder en naturlig sammenhæng, som gør det essentielt at arbejde med alle tre punkter. Det er vigtigt at se holistisk på sin markedsføring, og herunder også SEO.
Det konkrete arbejde med at søgemaskineoptimere landingssider handler grundlæggende om at optimere hjemmesidens indhold, teknik og autoritet. Dette arbejde sikrer, at din hjemmeside er relevant i forbindelse med de søgninger som brugerne foretager. Arbejdet skal resultere i bedre placeringer på Google, som i sidste ende skaber mere trafik og salg for din virksomhed.
Vores arbejde er funderet i vores viden som specialister inden for markedsføring, og best practises inden for søgemaskineoptimering. Derved består arbejdet i at analysere, hvad der skal gøres indholdsmæssigt, teknisk og autoritetsmæssigt på hjemmesiden. Det gør vi gennem en datadrevet tilgang, hvor data er grundlaget for vores beslutninger.
I SEO-arbejdet lægger vi særligt vægt på følgende elementer:
- En eksekverbar søgeordsanalyse
- LSI-analyse, så du ved, hvad du skal skrive i dine tekster og rådgivning om brugen af LSI-analyserne
- Hastighedsoptimering af hjemmeside med fokus på tung javascript, css og billeder
- Schema Markup / Structured Data
- Hjemmesidens responsivitet og dermed mobilvenlighed
- Indholdets kvalitet og længde på hjemmesiden
- Linkbuilding, domæne alder og side-kvalitet
- Oprydning på hjemmesiden: 404-sider, 301 redirects, ekstern link-spam og døde links
- Optimerede billeder på hjemmesiden med fokus på img-alt-tags
- Lokal SEO
- Meta beskrivelser og -titler
SEO er en iterativ proces, hvor der løbende kan analyseres og optimeres på forskellige variabler. På den måde er vi med til at sikre jeres progression løbende, når det gælder jeres markedsføring i forhold til søgemaskinerne.
Hos Become ønsker vi at skabe længerevarende relationer, hvor vi skaber værdi på den lange bane med søgemaskineoptimering. Det er vores mål, at din organisation blomstrer på baggrund af vores ekspertise omkring SEO og din viden omkring din niche. Det er vores erfaring, at det er i det længerevarende forhold, hvor værdien skabes.
Google Search Console er et vigtigt værktøj i ethvert SEO-arbejde, hvad enten du kører WordPress, Wix, Umbraco, Prestashop eller Squarespace, så anbefaler vi altid at du har Google Search Console installeret på dit website.
Hvordan arbejder Become med en hjemmesides autoritet?
Become arbejder med hjemmesidens autoritet på flere måder. Der er elementer, som har større betydning end andre. Derfor er det vigtigt at prioritere, hvad der skal laves først. På den måde sikrer vi, at din virksomhed kommer godt fra start.
Indholdet på hjemmesiden er det vigtigste element i forhold til SEO og markedsføring generelt. Det er her, hvor de vigtigste byggesten i forbindelse med trafik og konverteringer skabes. Vi rådgiver derfor også herom når det gælder autoritet, således den samlede SEO-indsats bliver så relevant som muligt.
Det gode indhold giver mulighed for at modtage links, samt at linke ud til relevante kilder i forhold til indholdet. Derudover giver det også mulighed for intern backlinking frem og tilbage når det er relevant. Links er vigtige i forbindelse med at øge synligheden i SERP, hvilket kan give mere trafik og dermed salg.
Become arbejder også med det som vi kalder ødelagte links eller broken linkbuilding. Hvis du har disse ødelagte links, som linker til din hjemmeside, så kan der være meget værdi at hente ved at foretage de rigtige tiltag. Det er derfor essentielt at lokalisere disse broken links, der som udgangspunkt ikke skaber den værdi, de har potentialet til at skabe.
En anden måde hvorpå vi arbejder med en hjemmesides autoritet er anmeldelser internt og eksternt på hjemmesiden. Selvom det nogle gange betyder at det ikke er en direkte rangeringsfaktor, så har det en betydning for jeres samlede forretning. Det arbejde vi laver her, kan altså være med til at skabe mere salg på trods af det ikke direkte påvirker jeres rangering på Google at fokusere på eksterne anmeldelser. Det giver troværdighed at kunderne får svar i Google Reviews og på Trustpilot, da det giver andre potentielle kunder vished om, at I interesserer jer for at yde den bedste service. Google belønner nemlig virksomheder der har høj troværdighed og kvalitetsindhold, med en god rangering i SERP.
Hvilke CMS-systemer er vi specialiseret i angående SEO?
Overordnet set kan vi yde rådgivning om SEO i forhold til alle CMS-systemer, da der er nogle generelle regler, som altid går igen. Vores rådgivning afhænger derfor ikke af, hvilket CMS-system din organisation benytter.
I forhold til eksekveringen af SEO, er vi specialiserede i flere CMS-systemer, særligt WordPress. Vi er også velkendte i systemer som Umbraco, Prestashop, Wix og Squarespace. Dog anbefaler vi for det meste WordPress, da systemet er så åbent og har mange muligheder.
Vi kan eksekvere SEO fra A-Z og rådgive dig i forhold til jeres ønsker angående placeringer i SERP, samt hvilke typer af struktureret data (Schema.org), der passer til jeres forretning.
Skulle vi vælge et andet system end WordPress, kan Umbraco være et godt bud, da det er Open Source. I sidste ende afhænger valget af CMS af dit behov og kompetencer, så lad os vejlede dig herom, og være din sparringspartner på hele din markedsføring.
Hvornår bør jeg overveje at fokusere på SEO?
Beslutningen om at komme i gang med SEO, kan være en udfordring. Det kan der være mange årsager til. En af de årsager som vi møder hos Become er spørgsmålet om, hvor hurtigt SEO virker.
Dette spørgsmål afhænger meget af konkurrencen på de enkelte søgeord. Derfor indleder vi ofte med en søgeordsanalyse, så vi har et overblik over den samlede SEO-indsats. Det giver et overblik over de muligheder der er, hvorefter der samtidig kan foretages en vurdering af, hvor indsatsen skal lægges. Uanset om der er tale om optimering af en ny hjemmeside eller om der skal arbejdes videre med den nuværende, kan vi sørge for at det grundlæggende for de gode placeringer i Google er på plads.
Bedste strategiske SEO bureau
Hos Become bestræber vi os på, at være de bedste på markedet indenfor digital markedsføring. Vores strategiske tilgang til kundernes digitale tilstedeværelse kommer til udtryk i det tætte samarbejde, vi har med den enkelte kunde.
Vi bruger Become til SEO, hvilket vi er super glade for. De arbejder utroligt struktureret og vi er aldrig i tvivl om hvem der har ansvaret for hvad. Stor anbefaling herfra!
– Jacob Ingerslev, Molio – Byggeriets videnscenter
⭐⭐⭐⭐⭐
Landsdækkende SEO bureau med kontorer i København, Aarhus og Holstebro
Vi er et landsdækkende SEO bureau med kontorer i København, Aarhus og Holstebro. Vores kunder er altså spredt ud over det ganske land, så uanset om du befinder dig i Odense, København eller Aarhus’ omegn, kan du kontakte Become.
SEO-indsatsen er ofte længerevarende, men i nogle tilfælde kan SEO også fungere på den korte bane. Det afhænger blandt andet af din niche og din domæneautoritet.
Som Google Ads Bureau anbefaler vi ofte en kombination af Google Ads og SEO, for at sikre et kontinuerligt flow af kunder til din virksomhed på kort og lang sigt. Vi ser et sporingssetup baseret på Google Analytics som en essentiel del af din markedsføring. Med sporing i Google Analytics, kan vi sammen med dig måle effekten af jeres SEO- og markedsføringsindsats, samt opsætte konverteringsmål såsom salg af varer og formularudfyldelser. Det giver os et overblik over, hvad der virker i markedsføringen af jeres varer og ydelser, samt hvad vi kan skrue på for at øge jeres ROAS.