Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Priser

Hvad koster dIGITAL MARKEDSFØRING?

Hvad koster det?

Ovenstående er et af de spørgsmål, vi oftest bliver stillet.

Og lige så simpelt som det er at stille – ligeså komplekst er det at svare på, hvis man vil gøre det rigtigt.

For vi har ingen standardiserede pakker. Alle vores løsninger er skræddersyede aftaler, der favner alt fra 5 timer om måneden til over 50 timers konsulentarbejde hver måned.

Nederst på siden har vi 4 eksempler på pakker, der kan bruges som vejledende.

Du bliver set – og dine produkter eller ydelser bliver mere synlige

Måske det endnu bedre spørgsmål er, hvad det koster dig at lade være? Digital markedsføring skal være en investering – ikke en udgift. 


Hvor mange penge bør min virksomhed bruge på marketing?

Der er ingen facitliste, men vores erfaring er, at mellem 7-10% af din omsætning bør gå til markedsføring, hvis du vil opleve afkast.

Vi ser ofte, at folk ikke bruger penge på markedsføring, når det går godt, og derfor ikke har råd, når det går mindre godt.

Men er det første gang, du skal bruge penge på markedsføring, er det også vigtigt, at du ikke bruger for meget for hurtigt. Markedsføring er ikke et quick-fix, og derfor skal du have både tid og råd til at lægge en plan, eksekvere den og vente på resultaterne.

Vi anbefaler ofte minimum 3 måneder til at vurdere effekten af markedsføring. Det betyder ikke, at du ikke kan måle resultater før. Tværtimod vil du kunne se dem få dage fra dine kampagner er sat i gang. Men for at kunne foretage en reel vurdering af et projekt, anbefaler vi en længere periode (det gælder dog ikke alle kampagner, der sagtens kan køres over kortede tid).


Hvordan skal jeg fordele mit marketingbudget?

Fordeling af budgettet kan deles op i to dele: Annonceudgifter og konsulenthonorar.

  • Annonceudgifterne er de penge, der sendes til annonceplatformene (Google, Facebook etc.)
  • Konsulenthonoraret er vores betaling for vores specialisttimer.


Fordelingen mellem de to er vigtig, men her er der heller ingen facitliste. Det er dog vigtigt, at du som kunde kender fordelingen. 


Hvilke faktorer påvirker prisen?

Der er flere faktorer, der påvirker prisen på digital markedsføring. Nogle af dem er:

1. Størrelsen på din målgruppe
  • Jo flere mennesker, du ønsker skal se dine annoncer, og jo mere larm, du vil lave, desto dyrere er det.
  • Det meste digitale markedsføring afregnes ud fra “kilopris” i form af pris pr. klik eller pris pr. visning.
 
2. Antal besøg på dit website
  • Antal besøgende på din hjemmeside påvirker prisen, hvis du bruger remarketing – hvilket vi anbefaler for langt de fleste af vores kunder. Læs mere om remarketing her
 
3. Din ambition
  • Forskellige virksomheder har forskellige ambitioner og dermed også budget. Vores mindste kunder bruger omkring 5.000 kroner om måneden og vores største bruger mere end 500.000 kroner – vi har plads til alle størrelser hos Become.
 
4. Din branche
  • Der er stor forskel på, om du er advokat eller sælger dametøj. De fleste digitale annonceplatforme fungerer ved et auktions-princip. Det betyder, at jo flere, der ønsker at ramme din målgruppe, dine søgeord eller en bestemt placering – desto dyrere bliver det.
  • Priserne kan svinge med over 100% afhængig af målgrupper.
 
5. Sæson
  • Udover det målgruppespecifikke har sæsonen også meget at sige. Annoncepriserne henover eksempelvis Black Friday og julen er ofte markant dyrere end i sommerferien.


 

Hvad får jeg ud af det?

Markedsføring er en investering. Og investeringer har en risiko forbundet – vi kan ikke garantere, at du får nye kunder. Men vi kan gøre vores bedste. Og vi lærer hele tiden nyt og bliver klogere. 

Afhængig af, hvilken branche du er i, sætter vi forskellige målsætninger. Dette gør vi altid i samarbejde med den enkelte kunde. 

Eksempelvis:

  • Er du en webshop kan vi sætte mål for omsætning, mersalg og nyhedsbrevs-tilmeldinger.
  • Er du en B2B-virksomhed kunne det være et mål for nye leads.
  • Er du et B2C-brand kunne vi måle på eksponeringer og kendskab.


Som kunde får du altså ambitiøs og målrettet markedsføring, der hjælper dig hen mod de mål, du selv har været med til at sætte. 

Vi tager dig i hånden hele vejen med sparring, dashboards og løbende rapporteringer. 


Jeg vil gerne have jeres bud på min markedsføring

Først og fremmest tak for tilliden – og mon ikke vi kan hjælpe. Vi vil meget komme med et konkret bud på prisen for din markedsføring.

Du kan kontakte os direkte i formularen nedenfor eller læse om processen for at blive potentiel ny kunde hos Become her.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Eksempler på priser

Én kanal

I har fokus på én kanal, som vi tester af sammen med jer for at vise jer, at digital marketing virker.

Fra 4.750 kr.

pr. måned (ex. moms & medieudgift)

Bindingsperiode: Løbende måned + én måned.

Flere kanaler

I har fokus på flere kanaler og investerer lidt mere langsigtet.

Fra 8.550 kr.

pr. måned (ex. moms & medieudgift)

Bindingsperiode: Løbende måned + én måned.

I er ambitiøse

I har flere kanaler i spil og en mere ambitiøs tilgang til digital markedsføring på tværs.

Fra 15.300 kr.

pr. måned (ex. moms & medieudgift)

Bindingsperiode: Løbende måned + én måned.

I er klar til at investere

I ved, at en investering i marketing er essentiel for forretningen - og er klar til at vækste.

Fra 21.850

pr. måned (ex. moms & medieudgift)

Bindingsperiode: Løbende måned + én måned.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner