Et nyhedsbrev kan udsendes sporadisk eller efter et fast skema. Det er op til dig og din forretning.
Du kan dog også bruge forskellige programmers automatiske mailflows, hvor du indledningsvis laver et antal nyhedsbreve, som automatisk sendes til dine nye tilmeldte over en tidsperiode, du selv definerer.
På den måde kommer dit indledende arbejde til at arbejde for dig i årene fremover.
Hvilken marketingplatform arbejder Become med?
Hos Become har vi bl.a. erfaring med automatiserede e-mails i både Heyloyalty, Klavio, ActiveCampaign, Hubspot og Mailchimp. Der findes utrolig mange forskellige markedsføringsværktøjer.
Måling af mails
Det er utrolig vigtigt at kunne måle ens trafik fra ens automatiserede e-mails. Vi anbefaler derfor, at man får forbundet ens mailsystem med Google Analytics. På den måde kan vi følge, hvilken adfærd vores læsere har på hjemmesiden.
Det er essentielt, at sætte ordentlig tracking på ens trafik for at kunne få en sand guldmine af indsigter om bl.a. din målgruppe. Hvis du ikke opsætter det korrekt fra starten, så risikerer du at spilde tid og penge på dine e-mails. Man kan nemlig bruge dataen fra ens hjemmeside til at se hvorvidt man rammer ens målgruppe korrekt med de automatiserede e-mails.