Kom godt i gang med annoncering på Bing
Hvis du allerede annoncerer med succes på Google Ads, så er barrieren for at komme i gang med at annoncere på Bing endda væsentlig lavere. Bing har nemlig gjort det muligt at udtrække sin konto på Google Ads for derefter at uploade den i Microsoft Advertising. Det betyder, at du kan bruge din allerede opbyggede struktur og “kun” skal tilpasse den din målretning og strategi på Bing.
Microsoft Advertising vs. Google Ads
Microsoft Advertising, der annoncerer på Bing, er meget ligesom Google Ads, men med en meget mindre volumen. Mens Google har over 90% af de globale søgninger, ligger Bing på en anden plads med omkfing 2% af søgningerne. Dog er konkurrencen på Bing væsentlig mindre, hvilket giver nogle fordele for de annoncører, der prioriterer annoncering på der.
Fordelene ved Microsoft Advertising er:
- Billigere klikpriser: Klikprisen på din annonce sættes ligesom på Google Ads ud fra konkurrencen på søgeordet, samt din relevans. Jo færre til at annoncere, jo færre til at byde prisen op.
- Købeklar målgruppe: Bings brugere er primært i aldersgruppen 35-54 år, hvilket er et mere købedygtigt segment, der oftest har en højere indkomst end gennemsnittet.
- Bedre konverteringsrate: Kombinationen af mindre konkurrence og et mere købedygtigt segment giver ofte en bedre konverteringsrate med Microsoft Advertising.
Ulempen er dog, at volumen er væsentlig mindre. Vi når ud til færre brugere, når vi kun annoncerer på Bing. Men har du et Google Ads setup, der konverterer godt og spiller du i et marked med stor konkurrence og høj efterspørgsel, så vil Microsoft Advertising med meget stor sandsynlighed være en god investering.
Skal vi hjælpe dig?
Hos Become vil vi hellere end gerne hjælpe dig med annoncering på Bing, Google eller andre steder.
Kontakt os gerne for en uforpligtende snak.