Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Hvorfor investere i Google Display-annoncering?

Promovér din virksomhed via display-annoncering

Gennem bannerannoncering på Googles displaynetværk kan din virksomhed eksponeres over for millionvis af kunder på millionvis af websites. Millionvis skal faktisk tages bogstaveligt, da Google estimerer, at man potentielt set kan nå ud til 90 % af verdens internetbrugere og minimum 2 millioner websites. Sammenlignet med søgenetværket kan du på displaynetværket altså opnå en enorm rækkevide – og endda til priser, der er meget lavere end på søgenetværket.

Displayannoncering er med andre ord en vanvittig effektiv måde at promovere sin virksomhed på – både hvad angår pris og rækkevidde. To faktorer, der som oftest spiller en stor rolle, når man skal overveje en marketingindsats, som både passer til budget og målsætning.
Annoncering på displaynetværket kan foregå via tre komponenter: tekst, billede og video.

Med Become får du direkte kontakt til de eksekverende specialister. Lad os være dit Google Ads-bureau, som kan opsætte dine kampagner og rapportere effektivitet.

Læs om vores  Google Display-løsninger og tøv ikke med at kontakte os. Vi vil besvare dine spørgsmål efter bedste evne og snakken er 100 % uforpligtende

Opnå øget brandkendskab

Har du et slagtilbud, en forestående kampagne, nye produkter eller ønsker du slet og ret bare at få rettet spotlyset mod din virksomhed, således du kan tiltrække nye kunder? Kan du sige sætte kryds ved én eller flere af førnævnte, så er annoncering på displaynetværket uden tvivl den rette annonceringsform for dig og tilmed en god investering, da det er muligt at eksponere annoncerne over for specifikke og nøje udvalgt målgrupper.

Gennem Googles displaynetværk er det muligt at segmentere specifikt. Specifikt efter dine kundegrupper, forstås. På denne måde øger du sandsynligheden – ganske betragteligt endda – for, at dine annoncer bliver eksponeret over for kundegrupper, der har vist indledende interesse for din virksomhed, produkter eller tjenester. Der er mange forskellige målretningsmuligheder, og skal jeg nævne én, der er de andre overlegen, så er det remarketing – her taler vi om personer, der tidligere har været i berøring med din virksomhed og må formodes at have en vis interesse eller kendskab til dig. Værdien i brandkendskab kommer her til sin ret, da forbrugere ofte er tilbøjelig til at købe ting fra brands, de kender. Høj rangering på brandkendskab-skalaen fungerer altså som en enorm autoritet.

Udover at målrette og segmentere efter personer, der i forvejen er kendt af din virksomhed, har vi i Beruf erfaring med at segmentere efter demografi – såsom alder og køn, placering på diverse websites, søgeord og interesser. Segmentering er i dén grad nødvendigt i arbejdet med annoncemålretning, da vi hermed kan forvalte jeres annoncekroner på rentabel vis og skabe mest mulig værdi for pengene.
Som vi ynder at sige i Beruf skal marketing, herunder annoncering, ses som en investering og ikke en udgift.

Fordele ved display-annoncering

Display-annoncerne kan potentielt set blive vist alle steder, hvor Google har en tilknytning. Og det er mange. Rigtig mange.

  • Hjemmesider
  • Mobilsider
  • Youtube
  • Apps
  • Gmail


Alle sammen platforme, hvor millioner af brugere har deres daglige, digitale gang. Kan du se potentialet nu?

Dertil kommer selve fordelene ved anvendelsen af annoncerne, da man gennem ovennævnte platforme kan:

  • Opnå større brandkendskab
  • Øge kendskabsgraden til et specifikt produkt eller tjeneste
  • Øge salget
  • Opbygge kundeloyalitet
  • Interagere med dine kunder
  • Promovere nye produkter
  • Få nye og relevante leads

Listen er uendelig. Eller i hvert fald tæt på.

Skræddersyede og målrettede display-annoncer

Det er muligt at skræddersy og målrette sine display-annoncer, således de opnår størst mulig effekt over for de udvalgte målgrupper. Annoncens vigtigste formål er alt andet lige at skabe opmærksomhed. En opmærksomhed, der er interessant nok til at fastholde forbrugerens interesse og få denne til at klikke på annoncen, som vil lede ind på din hjemmeside eller til det givne produkt, der annonceres for. Derfor er det visuelle udtryk på annoncebanneret såvel som budskabet i annonceteksten særdeles vigtige. På dette område har vi som bureau stor erfaring, og vi forstår at skabe rammerne for en god displaykampagne, som vi i fællesskab vil lancere med fokus på lige præcis jeres mål.

Tekstannoncer versus billede/videoannoncer

Ifølge et gammelt ordsprog forlyder det, at et billede siger med end 1000 ord. At ordsproget er gammelt er dog ikke ensbetydende med, at det har mistet relevansen. Dagligt bliver vi mindet om, hvor meget mere værdi et billede kan generere af opmærksomhed frem for tekst.

Billigt, billigt, billigt

Der betales først, når kunden har klikket på annoncen, så indtil klikket er en realitet har du således bare fået gratis opmærksomhed. Og skulle personen klikke, så er det for det første en klikpris, der er væsentligt lavere end annoncer på søgenetværket og for det andet må man antage, at klikket med stor sandsynlighed er pengene værd, da kunden må formodes at være oprigtigt interesseret.
 




Vi er specialister i Google Display-annoncering!

Som du kan høre, er vi meget dedikerede indenfor vores fag og elsker at dele ud af vores viden. Ønsker du at lave display-annoncering men har din tvivl omkring, hvordan du skal komme i gang? Læs om vores Google Display løsninger og kontakt os gerne, hvis du har nogen spørgsmål. Vi vil besvare dine spørgsmål efter bedste evne og snakken er 100 % uforpligtende.

Du kan kontakte os her. Tak fordi du læste med!

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: