Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Google Shopping bureau

Boost dit online salg med Google Shopping
Google Shopping
Become er specialister I Google Shopping

Med Google Shopping kan du booste dit online salg. Google Shopping skaber blikfang i søgeresultaterne og øger dit salg ved at ramme forbrugerne, når de er allermest købsparate. Kort sagt er Google Shopping en gave til enhver, der arbejder med ecommerce og gerne vil sætte fart på online salg og markedsføring.

I Become er vi specialister i Google Shopping. Vi hjælper vores kunder med opsætning, løbende optimering og overvågning af kampagner.

Virksomheder, der stoler på vores service

Hvad er Google Shopping?

På nettet har forbrugerne altid travlt, og konkurrencen om deres opmærksomhed er hård. Som virksomhed må du derfor gøre det nemt og hurtigt for dine kunder at finde dig. Her er Google Shopping en rigtig god ven i kampen om de vigtige klik. Med billedannoncer i søgeresultaterne på Google, skiller du dig tydeligt ud i mængden af Google Ads-tekstannoncer og organiske søgeresultater.

Google Shopping er en annonceplatform for webshops, hvor produkter bliver promoveret med både billede, produktnavn, pris og link øverst i søgeresultatet. Når en bruger laver en købsrelateret søgning, bliver Google Shopping-annoncen vist øverst eller i højre side af søgeresultaterne. Udover at blive vist i de almindelige Google-søgninger og billedsøgninger, kan man også vælge at få annoncerne vist på YouTube eller i displaynetværket.

Kunderne kan altså se både produktet og pris allerede inden, de klikker ind på dit website. Det er en vigtig pointe, da det sorterer de kunder fra, som ikke vil betale prisen. De fleste klikker kun, hvis både produkt og pris lever op til deres forventninger. Derfor er Google Shopping en effektiv annonceringsform, da den ofte leverer højere konverteringsrater og flere salg end andre annonceringsformer.

Eksempel på Google Shopping-annoncer:

googleshopping annonce



Derfor skal du bruge Google Shopping

Som webshopejer skal du bruge Google Shopping, fordi det øger din synlighed, højner konverteringsraten og hjælper dig med at sælge dine produkter til målgruppen.

Du bliver set – dine produkter bliver mere synlige

Med Google Shopping bliver dine produkter vist i Googles søgeresultater med både billede, pris og produktnavn. Den høje synlighed gør, at I når ud til flere kunder. Derudover vises Google Shopping-annoncer både i almindelige søgninger, billedsøgninger, shoppingsøgninger, displaynetværket og på YouTube, samt vises på tværs af computer, tablet og mobil.

Du får flere kliks og øget trafik

Langt de fleste webshops oplever en stor stigning i klikraten (CTR), når de begynder at anvende Google Shopping-annoncer. Det er muligt at have flere Shopping-annoncer på én søgning, og de kan køres sideløbende med almindelige Google Ads tekstannoncer.

Du rammer målgruppen, når de er købsparate

Google Shopping er ideelt til skabe mere salg og har typisk en højere konverteringsrate end søgeannoncer. Dine produkter bliver vist i Googles søgeresultater, når målgruppen søger efter produktet – og sandsynligvis allerede har en intention om at købe det. Der er dermed gode chancer for, at kunden foretager et køb på dit website.

Du kan let styre og effektivisere dine kampagner

Med Google Shopping bliver dine produkter vist automatisk i de søgninger, der er relevante for kunderne. Annoncerne bliver nemlig ikke vist ud fra forudbestemte søgeord ligesom i søgeannoncer. I stedet finder Google selv søgeord ud fra produktnavn, beskrivelse og produktspecifikationer. Netop derfor betyder det en masse, at produkterne på websitet er SEO-optimeret. Derudover giver rapporteringen overblik over salget, så dine kampagner let kan optimeres løbende, så afkastet øges.

Brug Become til søgeordsoptimering. Læs, hvordan et SEO-bureau hjælper dig til at rangere højere på Google.

Kom godt i gang med Google Shopping

Du kan begynde at sætte Google Shopping-kampagner op, når du har linket dit Google Merchant Center med både dit website og Google Ads. Derefter skal ud uploade dit produktfeed i Merchant Center – og så er du klar til at lave din kampagneopsætning i Google Ads.

Hvordan virker Google Shopping?

Google Shopping-kampagner er baseret på det, der kaldes et produktfeed. Dit produktfeed er en liste over produkterne i din webshop, som Google bruger til automatisk at oprette dine annoncer. Det særlige ved Google Shopping-annoncer er, at du ikke skal skrive søgeord og annoncetekster. Produktfeedet indeholder alle relevante oplysninger, der afgør, hvilke søgninger annoncerne vises på.

Med Google Shopping betaler du kun, når en bruger er interesseret og klikker på din annonce. Ligesom Google Ads er systemet baseret på betaling per klik eller PPC, Pay Per Click. Du lægger selv et kampagnebudget, der bestemmer, hvor mange penge du ønsker at bruge på din kampagne.

For at opnå de bedste resultater skal annoncerne sættes op på den rigtige måde og efterfølgende overvåges og optimeres løbende.

Hvis du mangler hjælp til Google Shopping, er vi i Become altid klar til at hjælpe dig og dele ud af vores ekspertise. Det gælder både opsætning, strategi, analyse og løbende optimering.

Hvad koster Google Shopping?

Google Shopping er baseret på betaling per klik – også kaldet PPC (Pay Per Click). Det betyder, at det i princippet ikke koster noget at bruge programmet. Du kun betaler, når en bruger er interesseret og klikker på din annonce. Klikprisen afhænger af markedet. Hvor høj er konkurrencen, hvad er dit produkt og hvor stor en volumen er der på de relevante søgninger?

Vigtigt at vide om Google Shopping

Hvis du vil sikre det bedst mulige resultat på dine Google Shopping-annoncer, er det er vigtigt, at du har styr på din webshop.

Din webshop skal have et SSL-certifikat

Først og fremmest skal Google vide, at din webshop er sikker. Derfor kan Google Shopping først aktivere dine annoncer, når du har et SSL-certifikat. Det beviser, at personlige oplysninger som fx kreditkortoplysninger bliver krypteret.

Din landingsside skal være brugervenlig

Det kan hverken betale sig for dig som webshopejer eller dine kunder, hvis du bruger en masse annoncekroner på at lede brugerne ind til en side, der ikke fungerer. I Google Shopping-annoncer vil landssiden altid være produktsiden. Sørg for, at det her er let at købe det promoverede produkt.

Billedkvaliteten skal være i top

Hvis annoncerne bliver afvist, er det ofte fordi, at billedkvaliteten ikke er høj nok, eller billedformatet er forkert. Google Shopping trækker annoncebillederne ind fra webshoppen gennem produktfeedet. Det er også en god idé med lækre billeder, da produkterne primært konkurrerer på pris og billede. Jo bedre produktbilleder på webshoppen, desto bedre billeder kommer i Google Shopping-annoncerne.

Få hjælp til Google Ads. Become er også et Google Ads-bureau, der optimerer eksisterende og opsætter nye effektive kampagner.

Et samarbejde med Become, dit Google Shopping bureau

I Become er vi specialister i Google Shopping. Vi hjælper dig med at skræddersy en Google Shopping-strategi, der passer til dig og din webshop. Herefter hjælper vi med hele processen lige fra opsætning til løbende optimering og overvågning af kampagner.

Du bliver tilknyttet en eller flere specialister, der arbejder målrettet efter at opnå dine ønsker og mål. Det er dig, der lægger budgettet – vi får det optimale ud af dine annoncekroner. Det hele foregår med løbende dialog, sparring og rapportering, så du trygt kan følge med i forløbet.

Du er velkommen til at sende os en besked eller ringe til os, hvis du har spørgsmål.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner