Google har netop meldt ud, at Google AdWords bliver til Google Ads. Læs herunder hvad det kommer til at betyde for din virksomhed (*Spoiler alert*: Svaret står også i overskriften).
Google har igennem årene både udviklet og opkøbt adskillige annonceringsteknologier og -platforme. De fortæller, at de med det nye ‘Google Ads’-brand, vil samle alle disse annonceringsmuligheder under ét fælles tag, hvor virksomheder kan målrette annoncering til brugere, der søger efter svar på Google, ser videoer på YouTube, leder efter nye steder på Google Maps, udforsker nyt indhold på internettet og meget mere.Det har vi dog også hidtil kunne via Google AdWords, og dette er således blot en re-branding af Google AdWords, som nu bliver kaldt Google Ads.
De eneste ændringer du som annoncør vil bemærke er, at logoet i interfacet fra den 24. juli 2018 vil blive opdateret og webadressen vil skifte fra adwords.google.com til ads.google.com.
Tiltaget fra Google vil altså ikke have nogen påvirkning på din virksomheds annoncering.
Til gengæld understreger tiltaget, hvordan mulighederne for annoncering har ændret sig gennem tiden.
Det er snart 18 år siden, at Google AdWords blev lanceret.
Det var og er en banebrydende annonceplatform, hvor virksomheder til at starte med kunne få deres annoncer vist til lige netop personer, der søgte efter deres produkter.
Søgeannoncer er stadig effektivt – men imens teknologien har udviklet sig, og Google har vokset sig større, er mulighederne for annoncering nu endnu bredere. Du kan for eksempel også bruge:
- Videoannoncer på YouTube til effektivt at nå personer med video
- Annoncer på Google Displaynetværket, som dækker 92% af internetbrugere
- App-annoncer
- Gmail-annoncer
- Og mere
Faktisk råder Google over hele syv platforme med over en milliard unikke brugere:
Hvilken kombination af annoncetiltag, som giver mest mening for din virksomhed, afhænger af dit produkt, markedet og konkurrencen.
Hos markedsføringsbureauet Become er vi specialister i at skabe en samlet digital strategi ved at udnytte de bedste digitale værktøjer til at ramme potentielle kunder for din virksomhed. Dét ændrer sig ikke med lanceringen af Google Ads.