Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Dine kunder holder ikke sommerferie – bør du?

Når kalenderen siger slut juni, og sommerferien for alvor er startet, er der mange forretningsdrivende, der tror, at handlen på deres website går i stå. Af denne grund bliver der ofte gjort mindre ud af indsatsen i sommerperioden, når det gælder online marketing – og det er en fejl.

Dine kunder holder nemlig ikke sommerferie fra alt, der har med internethandel at gøre – tværtimod. Det er lige præcis nu, de har tid til at researche, hvilket derfor ofte også ender med køb. Sommerferien betyder givetvis øget overskud og tid, og derfor vil dine kunder også have mere overskud til at få foretaget de søgninger og eventuelle køb på nettet, som de ikke når i den travle hverdag.

Afhængigt af, hvilke produkter eller services din virksomhed sælger, kan sommerferieperioden således betyde øget omsætning. Men hvordan ved du, om dine kunder søger på dine produkter? Det kan både Keyword Planner og Google Trends hjælpe dig med.

Vi er dit Google Ads bureau



Analysér dine kunders søgeadfærd

Med redskabet Google Keyword Planner kan du nemt undersøge dine kunders søgeadfærd. Her kan du søge efter forskellige søgeord samt se statistikker for søgevolumen, fx det gennemsnitlige antal månedlige søgninger på et bestemt søgeord. Prøv at indsætte ord relateret til din forretning, udvælge specifikke perioder og få et overblik over søgetermer, du kan arbejde videre med.
 
Et andet effektivt redskab er Google Trends, hvor du eksempelvis kan se udviklingen i et bestemt søgeord over en given periode.

Er du nysgerrig efter at vide, om der er flere der søger eftet badedragter end badetøj, så kan du tilføje et søgeord til sammenligning:

Disse to redskaber, som begge er gratis, kan således hjælpe dig med at finde ud af, om dine kunder søger på bestemte produkter eller services hen over sommeren.

Tilpas din indsats efter dine kunders søgninger

Ved at undersøge dine kunders søgeadfærd kan du finde ud af, om søgningerne på dine produkter peaker i sommerperioden – og derudfra kan du planlægge og vurdere din online marketing-indsats i sommerferien.

Hvis dine kunder researcher på dine produkter, er det en god idé ikke at lade din markedsføring gå på sommerferie, men derimod også at bruge tid og kræfter på online markedsføring i denne periode for at tilgodese dine kunders potentielle købelyst.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: