Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Digital PR

Når andre linker til dit website
Digital PR
Digital omtale, der skaber værdi

Digital PR er en SEO-taktik, der bygger på værdien af, når andre linker til din hjemmeside. Når andre linker til dit website, øger det nemlig din troværdighed og du får du bedre placeringer i søgeresultaterne. 

Det står i Googles retningslinjer. Men her står også, at du ikke må købe links gennem eksempelvis sponsorater, der får din hjemmeside til at se mere populært ud, end den egentligt er. Så hvad gør vi?

Det er heldigvis muligt at skaffe links til en hjemmeside uden at overskride retningslinjerne. Og det er her content marketing og digital PR kommer ind i billedet.

Virksomheder, der stoler på vores service

Hvad er digital PR?

I traditionelt PR-arbejde forsøger du at få traditionelle nyhedsmedier eller magasiner til at omtale dig. I digital PR-arbejde sigter man efter at få mange forskellige typer af websites til at omtale – og ikke mindst linke – til din hjemmeside. 

Det kan være store mainstream- og nyhedsmedier, små niche- og fagsider, biblioteker, turistsider, foreninger og meget andet. Når vi arbejder med digital PR, så skaber vi interessant indhold, der giver andre lyst til at linke til dig. I samarbejde med dig, tager vi kontakt til samarbejdspartnere. Vi sender og deler det relevante materiale, så vi får den PR-mæssige og seo-mæssige værdi med.

Hvorfor er digital PR smart?

Mange virksomheder bruger digital PR til at forbedre og øge deres tilstedeværelse på internettet. Formålet er at få backlinks (der linker fra en andens hjemmeside til en landingsside på din hjemmeside), og omtale på sociale medier af høj kvalitet. Det skaber nemlig synlighed og forbedrer samtidigt dine SEO-resultater.

Det vil skabe mest værdi for din hjemmeside med omtale fra hjemmesider, der har relevans for dig og din målgruppe.

Vær opmærksom, når du arbejder med digital PR

Det er vigtigt, at du er kritisk over for, hvem du laver digital PR med. Din samarbejdspartner skal altid være relevant eller have kontakt til din målgruppe. F.eks. kan en influencer have et nok så stort et reach, men hvis personen ikke rammer din målgruppe overhovedet, så vil arbejdet ikke have lige så stor værdi i sidste ende. Der findes desværre også flere burauer, der bruger “nemme”, men dårlige sider, som Google har vurderet til at være spamsider, der eksisterer for at linke til virksomheders websites.

Derfor er al digital PR desværre ikke altid god digital PR. 

Google bruger mange kræfter på at komme den dårlige digitale PR til livs. Hvis du gør brug af backlinks fra dårlige eller blacklistede hjemmesider, risikerer du, at din hjemmeside bliver rangeret dårligere – og i værste fald også bliver devalueret og blacklisted af Google.

Hos Become samarbejder vi kun med relevante og legitime sites, når vi laver digital PR. Ellers skaber det ikke reel værdi for dig. Derudover er der godt potentiale i at sikre, at ens eget website har en god linkstruktur og et fornuftigt tag på interne links.

Bruger du din hjemmeside aktivt?

Er du i tvivl om, hvordan du får mest ud af din hjemmeside? Vi kan hjælpe dig med at lægge en plan for din online tilstedeværelse.

Vores ekspertise og kendskab til online værktøjer, SEO og webdesign kan hjælpe dig til at få en optimeret hjemmeside, der tjener sig selv hjem og tager udgangspunkt i de faktorer, der er vigtige for dine kunder og dig.
Med digital annoncering på eksempelvis Google Ads og Facebook Ads kan du markedsføre din webshop og sikre dig, at få trafik fra dem, som er allermest interesseret i dig. 

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner