Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Digital markedsføring for B2B virksomheder

B2B marketing
MC ny
Michael Cortzen
Marketingspecialist

Overvejer du som B2B virksomhed at benytte sociale medier, så læs med her og få en indflyvning i mulighederne.

Køber B2B virksomheder digitalt?

Skal vi svare simpelt – så er svaret JA.
Der er selvfølgelig virksomheder, personer og købssituationer der er anderledes – men vores konklusion og erfaring er 100% klar.
Primær kilde er Dansk Industris analyse af virksomheds digitale købsadfærd – du kan se den her.

Hvilke medier skal vi arbejde med?

Som i alt andet markedsføring skal medieplanlægning tage udgangspunkt i den enkelte kunde, vores erfaring er at følgende platforme virker – hvorfor.

Google markedsføring – både Google Ads og SEO (for B2B)

Ved alt informationssøgning, både research – leverandør og baggrundstjek går vi til Google. Derfor er markedsføring på Google også essentielt for B2B virksomheder.

Marketing automation / nyhedsbreve for B2B

Det kan virke gammeldags, men B2B nyhedsbreve er ekstremt værdifulde. Du får plejet relationen med potentielt mange mennesker, på en kanal du selv ejer og ikke mindst kan indsamle data om afdærd (hvem åbner, klikker osv.)

Google Analytics for B2B

Som med alt andet markedsføring digitalt er måling essentielt. Vi hos Become har meget erfaring i avancerede målingsopsætning for B2b virksomheder således man kan dokumentere og optimere indsatsen.

Sociale medier for B2B

Facebook, LinkeIn, Pinterest mv. alle sociale medier er i høj grad relevante for dine B2B kunder. Afhængig af din  målgruppe er der forskellige medier der egner sig bedre – men den gammelsdags holdning med at sociale medier ikke er for B2B virksomheder kan godt pakkes sammen.

Hvad koster B2B markedsføring på digitale kanaler?

Det er et svært spørgsmål at svare på – og det kommer i høj grad an på et ambitionsniveau.

  • Visninger på bannere er ca 10,- for 1.000 visninger
  • Visninger på sociale medier er mellem 50,- og 100,- for 1.000 visninger
  • Kliks fra Google er mellem 5,- og 100,- pr. klik afhængig af branche.

Udover udgifter til digital annoncering så er der også et budget til ekstern hjælp (konsulenter som os) hvis ikke I selv kan lave det.
Vores erfaring er at man som B2B virksomhed skal være klar til at investere minimum 75.000,- ex. moms for at komme igang – og dernæst skal der bruges penge efter resultater og ambitionsniveau.

Hvordan kommer jeg igang med det?

Det kan være uoverskueligt at vide hvor man skal starte, uanset om man er helt uerfaren eller blot har brug for nye input.
Hos Become tilbyder vi dig et uforpligtende ny kunde møde hvor vi tager udgangspunkt i din virksomhed – det er 100% uforpligtende.

Læs mere her
 

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: