AaB – Hele Nordjyllands Hold
AaB er hele Nordjyllands stolthed, samlingspunkt og fodboldflagskib i toppen af den danske Superliga. En professionel klub både på og udenfor banen. For fodbold handler nemlig ikke kun om målscorer og stjernespillere – men mindst lige så meget om alt det kommercielle uden for banen.
Derfor hjælper Become AaB med en bred palette af online markedsføring, der bidrager positivt til klubbens omdømme, bringer AaB tættere på sine fans, samt udvikling og udvider erhvervsnetværket.
Hør Jesper fra AaB fortælle om samarbejdet med Become:
I denne case dykker vi ned i en kampagne for AaB’s erhvervsnetværk.
Mål
At udbrede kendskabet til og øge opbakningen til AaB’s erhvervsnetværk
Løsning
At indhente relevante B2B-leads på Facebook, som efterfølgende kan kontaktes for mere information om erhvervsnetværket
Becomes arbejde
Hvad har vi gjort?
For at udbrede kendskabet til og øge opbakningen til AaB’s erhvervsnetværk igangsatte vi en Facebook-kampagne bestående af en Facebook Lead Ad og en kampagne-quiz.
Konceptet var en konkurrence om 4 VIP-borde i en skybox til den næste hjemmekamp på Aalborg Portland Park. De fire vindere kunne hver dele oplevelsen med 3 af deres forretningsforbindelser, samt mere end 700 andre erhvervsfolk.
For at ramme relevante målgrupper gjorde vi brug af retargeting og push-målgrupper mod erhvervsfolk i Nordjylland. Når erhvervsfolk på Facebook deltog i konkurrencen gav de AaB mulighed for at kontakte dem efterfølgende til en snak om erhvervsnetværket.
Alt i alt et godt eksempel på, hvordan man med en relativt simpel opsætning kan skabe stor værdi for sine annoncekroner gennem skarp målretning og effektiv kampagneopsætning.
- Jesper Elkjær, Kommerciel Direktør i AaB
Opgaver
Become har hjulpet AaB med:
- Facebook Ads
- Digitale kampagner
- Rådgivning i online markedsføring
- Strategisk sparring om indhentning af sponsorater
- Tekstforfatning til website
- PR-arbejde