Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

NGO’er og offentlige organisationer

BRÆNDER DU FOR EN VIGTIG SAG?

Digital markedsføring for NGO’er og offentlige organisationer

Vil din organisation udbrede et budskab? Rekruttere frivillige? Indhente donationer? Tiltrække flere brugere? Opnå indflydelse? Ændre verden? 

Uanset om din organisation arbejder med velgørenhed, velfærd, socialt arbejde, klima eller noget femte – så har du potentiale med digital markedsføring. 

Hos Become har vi gennem mange år specialiseret os i branchen og hjulpet små og store NGO’er og offentlige organisationer med at skabe synlighed, tiltrække folk og indhente donationer online. 

Hos Become har vi hjulpet NGO'er og offentlige organisationer som:

Tiltræk dine donationer og brugere online

I en verden hvor vi alle bliver bombaderet med informationer og budskaber, kan det være svært at trænge igennem støjen. Vil du stå stærkere i kampen om opmærksomheden, er det altafgørende, at du har godt styr på din målgruppe, dine budskaber og din data

Vi er heldigvis mange, der kæmper for en lysere fremtid, men det betyder også, at der er mange aktører på markedet, der forsøger at tiltrække de samme donationer, brugere eller støttere. Der kæmpes om at få statslig støtte, adgang til beslutningstagere, at få fat i frivillige, donationer fra borgere, indflydelse og meget mere. 

Vi skal derfor være knivskarpe, når vi fortæller de gode – og hårde – historier. Vi skal opbygge troværdighed og hjælpe andre mennesker til at gøre en forskel. 

Alt det kan vi sætte ind for online

Det hele gælder uanset om du søger donationer eller social påvirkning i form af ændringer i offentlighedens opfattelse eller adfærd.

Sådan har vi hjulpet Psykiatrifonden

Psykiatrifonden er en privat velgørende organisation med det formål at bekæmpe psykiske sygdomme og sikre bedre vilkår for mennesker ramt af dem.

Hos Become hjælper vi Psykiatrifonden med at få deres budskaber og initiativer til at nå ud til endnu flere gennem online markedsføring.

ff0eaeb8-5cec-4355-9b26-74da64ccd69f

3 udfordringer, vi kan hjælpe dig med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som NGO’er og offentlige organisationer er flest.

Du er afhængig af donationer eller brugere

Mange organisationer har fast arbejde, når det gælder rekruttering af donorer, frivillige eller brugere. Digital leadgenerering giver mulighed for at tiltrække varme leads og genaktivere tidligere leads. Med god datahygiejne og strategisk målretning kan vi øge sandsynligheden for konvertering. 

I vil styrke jeres omdømme


Opbygningen af et positivt omdømme er afgørende for at tiltrække og fastholde støttere eller brugere. Brug anmeldelser, ambassadører og personlige fortællinger til at opbygge tillid og troværdighed. Især videoer er gode, når man vil fortælle historier og blive husket.

I har begrænset budget


Vi ser ofte, at budgetterne hos forskellige organisationer er små – enten fordi det er det offentlige eller fordi marketingkronerne går direkte fra den gode sag. Men digital marketing behøver ikke at koste alverden. Lad os sammen tage en snak om, hvordan I kan få mest muligt ud af jeres budget.

E-mail marketing og sociale medier

“De fleste donorer fortæller, at de bliver mest inspirerede til at donere penge, når de bliver kommunikeret til på e-mail eller de sociale medier.”

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Målrettet online annoncering og remarketing: Med organiske opslag på sociale medier når I primært ud til dem, der kender jer i forvejen. Ved at bruge annoncekroner på Google Ads og sociale medier, når vi længere ud til den rette målgruppe. Derudover kan du med fordel bruge remarketing-muligheder og automatisering til at nå de folk, der allerede kender jer.
  2. Få styr på jeres tracking og data: Data hjælper jer med at blive klogere på jeres målgruppe. Selv små donationer kan give jer data på, hvem der er villige til at støtte. Den data kan I bruge til remarketing, nyhedsbreve eller måske telemarketing kan følge op? På den måde kan data bruges til reaktivering af frafaldne støtter og ramme de varmeste leads.

    Vær obs på, at offentlige organisationer og institutioner skal operere med en høj grad af gennemsigtighed og ansvarlighed indenfor databeskyttelse. 

  3. Fjern alle barrierer:  Det skal være så let som muligt at give en donation eller melde sig ind. Gør din hjemmeside mobilvenlig og sørg for, at det er muligt at betale med MobilePay eller ApplePay. Du kan også eksperimentere med Instagram-donationer ved at sætte et donationsklistermærke på jeres opslag i stories eller sende Instagram Live, hvor seerne kan donere direkte i feedet.
  4. Giv et godt førstehåndsindtryk online: Få styr på, hvad der kommer frem, når folk søger efter jer. Det er vigtigt at have en brugervenlig og informativ hjemmeside, der giver svar på praktiske informationer og giver overblik over det, du tilbyder.. Derudover er det vigtigt at jeres website er tilpasset, så det er mobilvenligt. Gør det så nemt som muligt at kontakte jer, støtte eller bruge jeres organisation.
  5. Personliggør din kommunikation: Det bliver i stigende grad et konkurrenceparameter at kunne give en autentisk, engagerende og personlig kommunikation. Det kan styrke relevansen for dine støttere og brugere, samt understøtte din organisations budskab. Brug videoer og billeder til at skabe liv, gøre folk nysgerrige og give modtageren lyst til at engagere sig.

Har du brug for hjælp til at komme i gang?

Få Google til at betale for dine søgeannoncer

Kender du Google Ad Grants? Grants er et “CSR-initiativ” fra Google, der hjælper nonprofitorganisationer med at fortælle verden om de sager, de kæmper for.

Grants fungerer i bund og grund som Googles søgeannoncer –  bare gratis. Det viser dit budskab til brugere, der søger efter nonprofitorganisationer som din. På den måde kan det skabe opmærksomhed, tiltrække donorer, og få nye frivillige.

Alle kvalificerede nonprofitorganisationer har adgang til op til 10.000 USD om måneden i søgeannoncer på Google.com. Det kræver blot, at I sender en ansøgning til Google. Yderligere Google-annoncer kan købes via en separat konto.

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Vil du HAVe HJÆLP TIL MARKETING?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner