Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Butik- og forretningskæder

DRIVER DU FORRETNING FRA FLERE LOKATIONER?

Digital markedsføring for Butik- og forretningskæder

Har du butik både øst og vest for Storebælt? Har du køreskoler eller tandlæger i hele kommunen? Eller har du kontorer spredt over landet? Uanset omfanget, så følger der udfordringer med, når man driver virksomhed fra flere lokationer.  

Hos Become hjælper vi butik- og forretningskæder med digital markedsføring. Vi hjælper kæder med at blive synlige og skabe salg både online og offline. For selvom du møder kunden på din lokation, så er købsrejsen i mange tilfælde allerede startet tidligere – nemlig på nettet. 

Hos Become har vi hjulpet KÆDER som:

Udnytter du de fordele der er i at være en kæde?

Der følger selv sagt både fordele og udfordringer med, når man driver en kædeforretning. På plussiden tæller stordriftsfordele, skalérbarhed, flere ressourcer og større brandkendskab blandt målgruppen, hvilket kan give betydelige konkurrencemæssige fordele. 

Udfordringen ligger mest af alt i at udnytte fordelene bedst muligt. 

Det kræver omhyggelig planlægning, strategi og administration at håndtere kompleksiteten af drift på tværs af lokationer, højere omkostninger, logistiske udfordringer og behovet for effektiv kommunikation på tværs. 

Det gælder både eksternt: I skal opretholde en konsistent brandidentitet på tværs af alle lokationer. Kunderne skal mærke samme virksomhed, uanset om de besøger hovedsædet eller en anden afdeling. Samtidigt skal du huske skræddersyet markedsføring til hver enkelt lokation. Hvad der fungerer ét sted, fungerer måske ikke i et andet. 

Og internt: Med flere lokationer kan der opstå forskelle i virksomhedskultur og arbejdsrutiner. Med effektiv intern kommunikation kan du involvere medarbejdere, styrke en fælles vision, forbedre trivsel og skabe bedre ledelse gennem læring og feedback. 

 

3 udfordringer, vi kan hjælpe kæder med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som mange kæder er flest. 

Vær synlig lokalt

Med lokal markedsføring og SEO kan vi sikre, at hver lokation bliver fundet af potentielle kunder. Vi anbefaler at opdatere Google My Business og relevante landingssider. Generelt skal kommunikation tilpasses lokale forhold og kundepræferencer, samt evt. sprog og kulturer. 

Skab et ensartet brand

Selvom I har flere lokationer, er I stadig én virksomhed. Derfor er det vigtigt at opretholde samme brand, kundeservice og produkter eller ydelser på tværs af alle lokationer, både online og offline. Lad os vise kunderne hvem I er, og hvorfor I er bedre end konkurrenterne.

Læg en fælles strategi

Udnyt stordriftsfordelene ved at koordinere marketingkampagner fra ét sted. Brug data fra alle lokationer centralt for at analysere performance og optimere marketingindsatsen. Læg en skalérbar strategi, der kan anvendes, når nye lokationer åbnes.

Sådan har vi hjulpet A.C. Perch's Thehandel

A.C Perch’s Thehandel er Danmarks ældste teforretning med tebutikker og tea rooms i både København, Aarhus, Odense, Stockholm og Oslo.

Gennem 10 års tæt samarbejde har vores ydelser varieret, så vi hele tiden har kunne levere præcis den digitale markedsføring og sparring, som Perch’s havde behov for. 

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Duk op lokalt, når kunderne søger på Google: Mange købsrejser starter med online research – også dem, der ender i en fysisk butik. Brug Google My Business til at synliggøre jeres fysiske lokationer og åbningstider i Google og på Google Maps. Ønsker du at tiltrække mere målrettet trafik og besøgende, kan du med Google Ads annoncere til specifikke målgrupper.
  2. Skab synlighed på de sociale medier: Med en aktiv tilstedeværelse på de sociale medier får du mulighed for at engagere din målgruppe, skabe opmærksomhed omkring produkter og tilbud, samt opbygge en loyal følgerskare. Ved at bruge annoncekroner kan du nå ud til lige netop din målgruppe og nå potentielle nye kunder.
  3. Hav fokus på den gode kundeservice: At møde dine kunder fysisk giver dig mulighed for at yde en nærværende og personlig service, som du hverken kan give eller få online. Måske kan du tilbyde en kop kaffe? Engagerede medarbejdere med højt kundefokus er en stor del af virksomhedens omdømme og overordnede brand. 
  4. Datadeling og erfaringsudveksling: En af de største fordele ved at drive en virksomhed med flere lokationer er muligheden for at dele data og udveksle erfaringer på tværs af hele virksomheden. Ved at udnytte denne synergi kan du ikke kun optimere driften, men også maksimere din markedsføringsindsat og være på forkant ved at identificere trends.  
  5. Skab en ensartet brand med en kernefortællingEn god kernefortælling kan hjælpe dig med at opbygge og styrke dit brand, så du er mere end “bare” dine produkter eller services. Skil dig ud fra konkurrenterne, markér din position i markedet og slå jeres formål fast. Det skaber en genkendelighed, der især er vigtig, når man har sin forretning spredt over flere lokationer.  

Har du brug for hjælp til at komme i gang?

62% vil fravælge en virksomhed, hvis de finder forkerte oplysninger online

Det betyder, at kun lidt over en tredjedel af forbrugerne ville lade tvivlen komme dig til gode, hvis du har fejl på dit website, som fx tastefejl i adresser, mailadresse eller telefonnummer.

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Webinar: Boost din lokale markedsføring

Vil du gerne have flere kunder i din butik eller flere besøgende på din restaurant? 

Lokal markedsføring handler om at nå ud til de helt rigtige kunder i dit nærområde. Webinaret er relevant for alle, der vil trække gæster og kunder til sin fysiske adresse.

Vil du HAVe HJÆLP TIL MARKETING?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner