Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

B2B

Sælger du til andre virksomheder?

Digital markedsføring for B2B

Der findes et utal af virksomheder, der lever af at handle med andre virksomheder. B2B-branchen er en bred størrelse, der omfatter alt fra producenter, distributører, grossister, leverandører og servicevirksomheder.

Uanset om du sælger produkter eller tjenester til andre virksomheder, så kan vi hos Become hjælpe dig med at nå ud til de relevante beslutningstagere og hjælpe dem gennem selv de mest komplekse købsprocesser.

Hos Become har vi hjulpet B2B-virksomheder som:

Din målgruppe researcher meget - og dit website skal leve op til det

B2B-virksomheder investerer mere og mere i online marketing. Måske fordi mange hurtigt kan se, at der er penge i det. Og måske også fordi kampen om kunderne bliver hårdere grundet dygtigere konkurrenter og bredere konkurrence.

Gennem digital markedsføring kan du bl.a. lægge højt i søgeresultaterne, få synlighed blandt målgruppen, sende mails til dine kunder og skaffe nye leads.

En af de allervigtigste tendenser, du som B2B bør forholde dig til, er researching. Vi bliver alle dygtigere til at researche og finde information på nettet – og dette gælder også blandt B2B-indkøbere og beslutningstagere.

Det stiller krav til, at du som B2B-virksomhed lever op til målgruppens forventning om tilgængelighed og information om dit produkt eller din ydelse. Groft sagt gider jeres potentielle kunder ikke tale med jer, hvis de kan undgå det – før de er afklaret.

Derfor er I nødt til at udarbejde relevant og overbevisende indhold, der adresserer de specifikke behov og udfordringer hos kunden – og ikke mindst forklarer, hvorfor netop I er de helt rigtige til at hjælpe dem.

Sådan har vi hjulpet KIBO Sikring

KIBO Sikring er totalleverandør af sikringsløsninger inden for mekanisk sikring og elektronisk overvågning – og dermed kerneeksempel på en kompliceret salgsproces. Hos Become hjælper vi KIBO med marketingstrategi, annoncering, SEO og linkbuilding.

3 udfordringer, vi kan hjælpe B2B med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som B2B-virksomheder er flest.

Vi vil gerne skille os ud fra de andre

Hvorfor er du bedre end de andre, der sælger tilsvarende løsninger? Vi hjælper dig med at finde skarpe budskaber og være synlig blandt din målgruppe. Vi skal vise, at du har akkurat det, kunderne mangler – eller ikke vidste, de manglede.

Vi vil gerne have flere leads


Leads falder sjældent ned fra himlen – de kommer gennem hårdt arbejde. Du må gøre en indsats for, at kunderne rækker ud til dig. Brug inbound og outbound markedsføring til at blive synlig og give kunderne mulighed for online at sætte sig godt ind i dit produkt.

Vores salgsproces er kompleks


B2B-salg er ofte en langvarig proces, der involverer flere beslutningstagere og kræver overbevisende argumenter. Din marketingstrategi skal derfor dække hele købsrejsen og sikre, at din målgruppe bliver og forbliver interesseret i det, du sælger. Og husk, at alle ikke er lige så nørdede som dig.

Sådan har vi hjulpet B2B:

Markings

Markings leverer mærkning- og sporbarhedsløsninger til danske industrikunder. Hos Become hjælper vi med at indhente nye B2B-leads via Google Ads og løbende sparring omkring digital markedsføring.

Vinderstrategi

Hos Become hjælper vi Vinderstrategi med at få mest muligt ud af deres marketingbudget gennem forskellige kanaler og nogle til tider lidt skøre idéer, der bliver ført ud i livet.

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Del ud af relevant viden og gør dig til troværdig ekspert: Først og fremmest skal du kende din målgruppe – og forstå deres behov. Derefter skal du give dem den information, de søger. Det kan være indhold i form af videopræsentationer, blogindlæg, whitepapers omkring jeres løsninger, kundecases, anmeldelser, tydelige priser og produktinformationer. Alt sammen for at opbygge tillid og demonstrere ekspertise.
  2. Gør det nemt at komme i kontakt: I bør i den i grad arbejde databaseret og målrettet med konverteringsoptimering, så I kan omsætte flest muligt besøgende til leads. Overvej eksempelvis, at hvis andelen af besøgende, der kontakter dig via dit website, øges fra 1 % til 2 %, så fordobles antallet af leads. Sørg for, at hjemmesiden er informativ, brugervenlig, hurtig, mobiloptimeret og har tydelige CTA’er.
  3. Duk op, når kunderne søger på Google: Ved at optimere jeres hjemmeside mod relevante søgeord kan I forbedre jeres synlighed i søgeresultaterne på Google og tiltrække mere målrettet trafik. Ved at gøre brug af søgeannoncer på Google Ads kan du desuden få mulighed for at målrette annoncer til specifikke målgrupper, der er i markedet.
  4. Byg stærke relationer med e-mail marketing: E-mail marketing er smart, da vi får en direkte mulighed for at tale til vores kunder. Her kan vi fortælle om nyheder, services, rabatter, muligheder for merkøb m.m. Gennem automatisering og segmentering kan vi desuden gøre vores e-mails ekstra relevante og skabe stærkere bånd til kunderne.
  5. Ja, sociale medier er relevant for B2B: Skab synlighed på sociale medier. Husk, at du sælger til mennesker, ikke virksomheder – så ja, de er på sociale medier. Ved at bruge annoncekroner kan du desuden nå ud til lige netop din målgruppe. Undersøgelser viser, at beslutningstagere ikke kun har antennerne ude, når de er på arbejde. Faktisk researcher 69% i løbet af arbejdsdagen, mens hele 73% gør det om aftenen og 51% i weekenden.

Har du brug for hjælp til at komme i gang?

Hjælp dine kunder; del ud af brugbar viden

74% af B2B-indkøbere vælger en forhandler, der er først til at hjælpe dem med brugbart content.

Kilde: Forrester.

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Webinar: Marketingstrategien for B2B-direktøren

Kom med op i helikopteren og bliv opdateret på, hvad du skal have styr på – og hvad du bør gøre, hvis du som B2B-virksomhed vil have mest muligt ud af dit marketingbudget.

Vil du HAVe HJÆLP TIL B2B MARKETING?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner