Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

B2C og detailbranchen

DRIVER DU BUTIK OG SÆLGER TIL PRIVATE?

Digital markedsføring for B2C og detailbranchen

B2C detailhandlen er en branche præget af intens konkurrence. Kundeloyaliteten er lav, kampen om forbrugernes opmærksomhed er høj, og det har aldrig været nemmere at handle andre steder end i de fysiske butikker. Men butikkerne kan også noget, som online-shopping ikke kan. 

Hos Become hjælper vi detailbutikker med at blive synlige og skabe salg – både online og offline. For selvom et køb sker i en butik, så kan købsrejsen i mange tilfælde starte på nettet. 

Hos Become har vi hjulpet B2C-virksomheder som:

DET HANDLER OM AT KENDE SINE KUNDER

Hvem er kunderne, der handler i din butik? Hvorfor køber de hos dig og ikke hos konkurrenten? Og hvorfor køber de ikke bare online?

Det er ikke nogen overraskelse, at online-shopping giver mange fysiske butikker i detailbranchen kamp til stregen. Det er simpelthen mere bekvemt for mange forbrugere at handle når som helst og hvor som helst – uanset om de sidder i sofaen, i bussen, på arbejdet eller på toilettet. 

Det stiller høje krav til de fysiske butikker, deres tilpasningsevne og markedsforståelse.

Som detailbutik må du ikke bare tilbyde de bedste produkter til fair priser, du skal i den grad også tilbyde personlig kundeservice og en god samlet købsoplevelse. Det er helhedsoplevelsen, der motiverer kunderne til at komme op af sofaen og købe i din butik i stedet for. 

For at kunne gøre dette kræver det, at du kender din målgruppe, forstår deres behov og købsrejser. Når du kender deres beslutningsproces, kan du lettere give den bedst mulige service på netop det sted i forløbet, de befinder sig. 

3 udfordringer, vi kan hjælpe B2C-virksomheder med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med inden for B2C og detailhandel.

Skab efterspørgsel i målgruppen

Der er mange butikker, der kæmper om de samme kunder. Vi hjælper dig med at være synlig blandt din målgruppe og i dit lokalområde. Vi skal vise kunderne, at I har akkurat det, de mangler – eller ikke vidste, de manglede. 

Opbygning af brand

Vi hjælper dig med at skabe et stærkt brand. Det handler om at finde de skarpe budskaber og vise, hvorfor du er bedre end dine konkurrenter. Hvorfor skal de handle i din butik, og hvordan kan du bedst muligt være den ekspert, som dine kunder betror sig til?

I vil gerne have loyale kunder

Kundeservice er alfa og omega. For at opbygge en trofast følgerskare må du udvise troværdighed, viden og nærvær – både offline og online. Kunderne vender tilbage til dem, der har givet en god oplevelse gennem hele købsrejsen.

Sådan har vi hjulpet B2C-virksomheder:

A.C. Perch's Thehandel

A.C Perch’s Thehandel er Danmarks ældste teforretning. De var en vores allerførste kunder – og vi er glade for og stolte over at have dem med ombord endnu. Gennem 10 års tæt samarbejde har vores ydelser varieret, så vi hele tiden har kunnet levere præcis den digitale markedsføring og sparring, som A.C. Perch’s har behov for. 

Spirekassen

Become hjælper Spirekassen med online markedsføring og strategi, så de kan øge deres omsætning – uden at ansætte en intern marketingspecialist. Målet er at øge salget gennem relevant tilstedeværelse på de sociale medier. 

 

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Hav fokus på den gode kundeservice: At møde dine kunder fysisk giver dig mulighed for at yde en nærværende og personlig service, som du hverken kan give eller få online. Måske kan du tilbyde en kop kaffe? Engagerede medarbejdere med højt kundefokus er en stor del af virksomhedens omdømme og overordnede brand. 
  2. Duk op, når kunderne søger på Google: Mange købsrejser starter med online research – også dem, der ender i en fysisk butik. Brug Google My Business til at synliggøre jeres fysiske lokation og åbningstider. Ønsker du at tiltrække mere målrettet trafik og besøgende, kan du ved hjælp af Google Ads opsætte shopping- og søgeannoncer til specifikke målgrupper.
  3. Skab synlighed på de sociale medier: Med en aktiv tilstedeværelse på de sociale medier får du mulighed for at engagere din målgruppe, skabe opmærksomhed omkring produkter og tilbud samt opbygge en loyal følgerskare. Ved at bruge annoncekroner kan du nå ud til lige netop din målgruppe og nå potentielle nye kunder.
  4. Dit personale skal være eksperter i det, I sælger: Sørg for at dit personale er sat godt ind i både jeres forretning og produkter, så de kan være troværdige sælgere og eksperter på jeres område. De skal kunne svare på spørgsmål. Det skaber tillid, faglighed og god kundeservice – og giver en samlet kundeoplevelse, man ikke kan få online.
  5. Nå dine loyale kunder med e-mail marketing: E-mail marketing er effektivt, da kanalen giver os direkte mulighed for at tale til vores kunder. Her kan vi fortælle om nyheder, rabatter, events eller andre gode incitamenter til at købe. Gennem automatisering og segmentering kan vi desuden gøre vores e-mails ekstra relevante og skabe stærkere bånd til kunderne.

Har du brug for hjælp til at komme i gang?

ROPO: Research online, purchase offline

Hvert 3. køb af nonfood-varer i fysiske butikker involverer online research. Det er altså en klar tendens, at forbrugerne søger på nettet efter et produkt, før de køber det i en fysisk butik.

Kilde: DI Handel.

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Webinar: Kom godt i gang med Google Ads til B2C

Du har oprettet en Google Ads – meeen du er ikke kommet helt så godt i gang, som du gerne ville?

I dette webinar hjælper vi dig i gang med søgeannoncering på Google Ads, så du kan nå ud til de brugere, der søger efter dig.

Vil du HAVe HJÆLP TIL B2C MARKETING?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner