Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Hvad er SEO?

hvad er seo
Nikolina
Nikolina Sajnjanovic
SEO-trainee

Arbejder du med SEO, og stræber du efter at løfte din salgspræsentation? Så har Become nogle relevante indsigter til dig. Læs videre her for at dykke ned i detaljerne omkring SEO og dets potentiale for at booste branding og salg.

Hvad er SEO: Optimér din online synlighed med målrettet søgemaskineoptimering

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, også kendt som søgemaskineoptimering. SEO repræsenterer en strategisk tilgang til at forøge både mængden og kvaliteten af besøgende på din hjemmeside gennem organiske søgeresultater. Dette opnås ved en nøje tilrettelagt optimering af din online tilstedeværelse i overensstemmelse med søgemaskinernes komplekse algoritmer. 

SEO hjælper dig med at forbedre din position på Google, og gør din side relevant i forhold til brugernes søgninger. Hvilket resulterer i en betydelig stigning i trafik og deraf følgende konverteringer, som er et nøgleparameter, der direkte påvirker din online performance og forretning. Ønsker du at snakke mere om SEO med Become, så kan du kontakte os her.

Læs videre for at få en dybdegående guide til effektiv SEO

Hvordan laver man SEO? 

SEO udgør en kompleks proces, der omfatter flere forskellige fagdiscipliner. SEO optimering er ikke en enkel implementering og så er opgaven løst, men kræver derimod en langsigtet strategisk tilgang, hvor man konstant arbejder på at forbedre din placering og optimering af dit website.

Her får du en introduktion for de tre hovedelementer som man arbejder med inden for SEO:

Teknisk SEO

Den tekniske SEO er afgørende for at sikre en optimal ydeevne af din hjemmeside i søgemaskinernes øjne. Det er ikke blot en nødvendighed, at søgemaskinerne kan crawle din hjemmeside, det skal også ske i en vis hastighed. Derudover er der aspekter som sikkerhed og webtilgængelighed, som også har en essentiel betydning. En velfungerende teknisk SEO-struktur bidrager ikke kun til en effektiv indeksering, men bevirker også, at søgemaskiner nemt kan lokalisere og præsentere dine sider på resultatsiderne, hvilket er afgørende for din synlighed online.

For at styrke brugeroplevelsen kan man kigge på de tekniske forbedringer, herunder “fixe” 404-sider for at undgå at din linkværdi ikke går tabt. Her skal man opsætte en 301 redirect til en aktiv side, så både når brugeren og Google tilgår den gamle URL, sendes de hen til en ny side. Det er essentielt at det er i orden, da det er med til at give en god oplevelse for brugerne.

On-page SEO

Onpage SEO er med til at definere hvilke søgeord vi har mulighed for at arrangere på. Formålet med det er at fortælle Google, hvilke produkter vi tilbyder. Derfor er det helt essentielt at man har udarbejdet en grundig søgeordsanalyse, som er fundamentet for dit on-page SEO-arbejde.

Helt overordnet kan man sige at on-page SEO er det du direkte møder, når du besøger en hjemmeside. Det er derfor vigtigt at vi er konsekvente ift. kommunikation og søgeord i forhold til indhold, overskrifter, titler og meta-beskrivelser. Vi skal altså udvikle indhold af høj kvalitet samt have et højt formidlingsniveau, der tager højde for forskellige søgetyper, søgefraser og brugernes intentioner. 

Off-page SEO

Off-page handler om de “ting”, der sker uden for websitet, men som har en indflydelse på dit websites performance ift. søgemaskinens algoritme. Googles algoritme tager nemlig højde for, hvordan din omtale er på eksterne sites såsom Politiken.dk, Business.dk, Berlingske og nicherelevante sites, der ikke er ens eget website. Digital PR og ”linkbuilding” er derfor metoder til at forøge autoritet i Google. Inhouse laver vi digital PR og linkbuilding i form af officielle links fra anbefalede kilder (f.eks. officielle links fra kilder som CVR-registeret). Derudover assisterer ved indkøb hos 3. Part., skulle det være en del af den strategi, som du aftaler med Become.

En fokuseret tilgang til optimering af branding succes

Typisk står virksomheder over for nogle udfordringer, som påvirker deres brandingsucces. En af de centrale udfordringer er manglende synlighed på relevante søgeord, hvilket direkte påvirker din brands eksponering online. Hvis du ikke er synlig på de søgeord, der er relevante for din virksomhed, går du glip af potentielle kunder og mister en værdifuld branding mulighed.

En af de typiske fejl er en manglende søgeordsanalyse. En ordentlig søgeordsanalyse er afgørende for at identificere de termer, dine potentielle kunder søger efter. Uden denne analyse er dit brand ikke kun usynlig på de vigtige søgeord, men du mister nemlig også muligheden for at tilpasse dit indhold og din strategi i overensstemmelse hermed. Derfor er det vigtigt at man udfører en grundig søgeordsanalyse, og optimere sit indhold for at forbedre synligheden på vigtige søgninger. Det styrker nemlig SEO direkte, men hjælper også Google Ads quality score, såvel som dine remarketing indsatser.

Branding succes er fokuseret på brugeroplevelsen – UX. For at skabe en varig branding og sikre, at brugerne får en positiv oplevelse, er det vigtigt at opbygge landingssider, der er logisk struktureret. Så de besøgende nemt kan navigere og finde det, de leder efter. Titler skal være præcise og relaterede til det aktuelle indhold, for at skabe en sammenhængende og troværdig oplevelse for brugerne. Undgå “overload” af tekst, men brug derimod White Space som skaber et æstetisk design.

Husk at en positiv brugeroplevelse ikke kun resulterer i tilfredse besøgende, men det bidrager også til at styrke dit brand. Brugervenlige og professionelt designede landingssider er en investering i SEO-succes, der indtænker en samlet digital indsats, som giver en stærk branding.

Styrk din markedsføring: Visualisere din digitale dominans

At dominere søgemaskinerne er ikke kun et mål, det er en nødvendighed for at etablere digital dominans. Så hvordan kan optimering af søgemaskiner (SEO) være din vej til toppen? Det er noget, som vi hjælper mange virksomheder med. 

Mangler du hjælp? Så har vi dedikerede specialister inden for Tech og tracking, Sociale medier, Strategi, kommunikation, Google Ads og SEO, der sidder klar til at hjælpe dig!

Se resultaterne: Ægte succeshistorier 

Hos Become bestræber vi os på at være de bedste på markedet indenfor digital markedsføring. Vores strategiske tilgang til kundernes digitale tilstedeværelse kommer til udtryk i det tætte samarbejde, vi har med den enkelte kunde. 

Er du klar til at opleve en stigning i din online synlighed og forbedre din virksomheds succes med SEO? Vores resultater taler ikke kun for vores ekspertise, men for de ægte succeshistorier, vi har skabt for vores kunder.

Tilslut dig rækken af tilfredse kunder, der har oplevet synlige forbedringer i deres søgeresultater og konverteringsrater. Vi har allerede hjulpet Ri Statsautoriseret Revisionsaktieselskab med at opnå 660% stigning i SEO-trafik fra 2022 til 2023, og vi er klar til at gøre det samme for dig. Ri Statsautoriseret Revisionsaktieselskab havde i forvejen en flot SEO-trafik, så det at hæve den med 660% er noget, som vi er stolte af.

Kast et blik på vores kundeanmeldelser for at se, hvordan vores skræddersyede SEO-strategier har gjort en markant forskel for virksomheder som din. Sæt gang i din rejse mod online succes og kontakt os i dag for en uforpligtende samtale om, hvordan vi kan skræddersy en SEO-løsning, der passer til dine unikke behov. Resultaterne venter. Er du klar til at gribe dem?

Hos Ri Statsautoriseret Revisionsaktieselskab bruger vi Become som samarbejdspartner til SEO, hvilket vi er meget tilfredse med. De arbejder struktureret og proaktivt, så vi har en følelse af, at vi altid bevæger os fremad på både indholdet og det tekniske.

– Brian Bilde Sørensen – Partner hos Ri Statsautoriseret Revisionsaktieselskab

⭐⭐⭐⭐⭐

Kontakt os i dag

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: