Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Pinterest Ads

Kom godt igang med Pinterest-annoncering
Pinterest Ads
Annoncering på Pinterest

Pinterest er internettets svar på den gode gammeldags opslagstavle. Her leder mere end en million dansker efter gode idéer, deler inspiration og samler på billeder af deres interesser og projekter.

Som annoncør kan du betale dig til at dukke op i brugernes søgninger, så du kan inspirere dem til at bruge din service eller købe dine produkter. 

I Become er vi specialister i sociale medier og annoncering. Skal vi hjælpe dig igang med Pinterest? 

Virksomheder, der stoler på vores service

Hvordan fungerer Pinterest? 

Pinterest er et billede- og videobaseret socialt medie, hvor brugerne opretter deres egne digitale opslagstavler (også kaldet boards). Et board bruges til at samle opslag (også kaldet pins) på, som man synes er flotte, inspirerende eller brugbare i en eller anden sammenhæng.

Brugerne kan selv lægge deres egne pins op eller billeder, de har fundet på nettet. Til hvert billede skriver man en kort tekst og bruger relevante hashtags. 

På Pinterest kan brugerne finde inspiration til boligindretning, bryllupsinvitationer, udklædningsfester eller tips til madlavning. Generelt er brugerne på jagt efter inspiration, nye idéer og produkter. Derfor er det et oplagt sted at markedsføre sig til trafik og salg. 

Fakta om Pinterest-brugeren

Pinterest er et af de lidt mindre sociale medier i Danmark, hvor der er 1,3 millioner brugere. Heraf er 75 % kvinder, mens 25 % er mænd. I andre lande er mediet mere populært og i hele verden har Pinterest 478 millioner aktive brugere hver måned. 

Udover at Pinterest har en overvægt af kvindelige brugere, så har brugerne på Pinterest statistisk set også tendens til at have højere indkomster end gennemsnittet. De planlægger, bruger og køber mere end den gennemsnitlige bruger på andre platforme.

Muligheder for annoncering på Pinterest

På Pinterest findes både organiske pins og betalte pins. De organiske er brugernes eget indhold, mens de betalte er annoncer. 

For at annoncere på Pinterest må du først og fremmest oprette en virksomhedsprofil og tilføje en annoncekonto med et tilknyttet betalingskort. Herefter opretter du dine boards og pins. Virksomheder vælger ofte at sortere deres boards efter produktkategori, interesse eller et sæsonbestemt emne. 

Brug god tid på at finde de søgeord og hashtags, der passer på dine annoncer – så brugerne let kan finde dine pins. Er det for svært? Hos Become har vi stor erfaring med annoncering på Pinterest, så vi står altid klar til at hjælpe med både stort og småt. 

Fordele ved at bruge Pinterest Ads 

Der er flere fordele ved at annoncere på Pinterest:

  • Der er lang levetid for opslag, ca. 2-3 måneder 
  • Brugerne er i købs-mindset
  • Det er en inspirationskilde for brugerne
  • Generelt billigere annoncering end på mange andre platforme
  • Platformen er god til at skabe brand awareness og drive trafik til din hjemmeside.
  • Platformen er god til at udvide din markedsandel og kendskabsgrad til potentielle nye kunder tidligt i deres købsrejse

Hvad koster annoncer på Pinterest?

Som for de fleste annonceringsformer er det svært at sige, hvad det koster at annoncere på Pinterest. Annoncepriserne bygger på en auktion, der afhænger af konkurrenceniveauet. 

Dog ligger vores gennemsnitlige CPM (Cost per mille = pris pr. 1000 annoncevisninger) på mellem 5-15 kr. hvilket er meget billigt sammenlignet med Facebook som er mellem 60-120 kr.

Det er afgørende for prisen, hvor mange der forsøger at ramme samme målgruppe med annoncer, samt hvem målgruppen er. Det gode er, at der ikke er super mange virksomheder, der annoncerer på Pinterest – sammenlignet med andre platforme. Derfor oplever vi gentagende gange billigere annoncepriser på Pinterest, fordi der er lavere konkurrence.

Rapportering af resultater 

Resultater skal altid være overskuelige og synlige for kunden. Derfor laver vi løbende rapporteringer, hvor vi fremlægger data og resultater. Alle rapporter er skræddersyede, så du kan følge præcis det, du har behov for. Det kunne være jeres rækkevidde hver måned, antal besøgende på hjemmesiden, videovisninger eller salg på hjemmesiden på baggrund af jeres annoncer fra Pinterest. 

Det kan vi hjælpe med

Det er ikke vigtigt om du er ny på Pinterest eller allerede er rutineret bruger. Vi hjælper dig på dit niveau og vælger det annonceringsomfang, der giver mest mening for dig. 

Vi hjælper med alt fra opsætning af annoncer til løbende optimering og overvågning af kampagner. Det kan være du allerede har noget eksisterende materiale, vi kan tage udgangspunkt i? Ellers hjælper vi med at bygge noget godt op fra bunden. 

Et samarbejde med Become

I Become er vi specialister i annoncering på sociale medier. Vi hjælper dig med at skræddersy en strategi, der passer til dig og din virksomehed. Du bliver tilknyttet en eller flere specialister, der arbejder målrettet efter at opnå dine ønsker og mål. 

Det er dig, der lægger budgettet – vi får det optimale ud af dine annoncekroner. Det hele foregår med løbende dialog, sparring og rapportering, så du trygt kan følge med i forløbet.

Du er velkommen til at sende os en besked eller ringe til os, hvis du har spørgsmål til Pinterest eller lyst til en uforpligtende snak om digital markedsføring. 

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner